al mensen een O2 1,2 tsi opgehaald?

erikkie

Senior Member
Zo mijn eerste leaseauto en 1e skoda staan sinds kort in bestelling :super:
Volgens de dealer duurt het nog een week of 8 á 10.

Octavia Combi Ambition Businessline
Motor 1,2 Tsi | H6
Kleur Antracite grey metallic | zwarte binnenbekleding

16" crateris
Extra speakers achterin
Elektr. ramen achterin
volwaardig reservewiel
en toen was 't budget op :mad:

Ben vooral erg benieuwd hoe die motor gaat bevallen, wel klein stukje proefgereden met yeti 1,2 tsi en dat reed niet verkeerd, dus waarschijnlijk komt dat wel goed.

Voorlopig nog maar ff verder rijden met mijn leon 1.9 tdi 81kw asv en over een paar weekjes op marktplaats zetten :confused:

Hopelijk valt de levertjid mee en komt'ie wat eerder :489:
Zijn er al octavia's 1,2 tsi in het land????
 
Vandaag te horen gekregen dat de mijne waarschijnlijk week 14/15 afgeleverd wordt. Maar er moeten er echt al een paar van rond rijden aangezien PON er best aardig wat op voorraad heeft. Alleen je ziet nooit 1.2 TSI achterop staan :)
 

hemi24

Forumguru
Als de 1.2 uitgerust is met een enkele uitlaatpijp, maakt dit de herkenning een stuk eenvoudiger...
Net als de 1.6 TDI.
 

hjk82

Nieuw lid
Dat is dus vrij snel al. Wij hebben onze Octi nu 3 weken (een 1.4 TSI DSG Eleg.) en die bevalt tot op heden uitstekend. Met name de stoelen, radio en de rijeigenschappen. Die 1.2 TSI komt ook vast wel goed vooruit met 105 paardjes en aardig wat koppel. Als de Yeti er goed mee weg komt dan komt de Octi er helemaal wel mee vooruit, veel gestroomlijnder.

Heeft de 1.2 trouwens één of twee uitlaatpijpen?

Alvast veel plezier met je nieuwe wagen!
 
Ik hoop dat hij er twee heeft, ik heb namelijk zo'n dubbel uitlaatsierstuk erbij besteld. En het zou wel lullig zijn als er bij het afleveren 1 om de pijp zit en ik er 1 in mijn handen krijg gedrukt. LOL
 

AMBIO2

Actief lid
1.2 TSI heeft 1 pijp.
Maar het is mogelijk om een dubbel sierstuk te monteren.
Deze komt ook onder de mijne.

@hjk82 Bedankt!! gaat wel lukken denk ik.
 

erikkie

Senior Member
Hoop eigenlijk dat hij wel 2 pijpen heeft want bij een seat altea ziet dat er ook zo miezierig uit 1 pijpje... Anders maar zo'n uitlaatstuk d'r op. Iemand enig idee wat dat kost en waar ik een afbeelding kan vinden?

Auto die ik had besteld stond al op voorraadzoeker bij PON, maar volgens dealer was die al toegezegd aan iemand anders toen ik hem vroeg die voorraad auto te leveren :(
Geloof dat hij nu in week 14 geproduceerd wordt. Dus we wachten nog maar geduldig verder...
 

Porettuhcs

Senior Member
Vandaag even bij mijn dealer geweest voor wat olie.... en een stukje gereden in de O2 1.2 TSI DSG....

Nou dat was absoluut geen tegenvaller!!! ... ben zelf de 1.8 TSI (handgeschakeld) gewend maar tot aan de 120 km/h doet de 1.2 TSI qua gevoel echt niet onder voor de 1.8 TSI...

Heb uiteraard niet geklokt en er stond pas 660 km op de teller maar ik ben echt onder de indruk! :cheer:

Voor de leden die zich afvragen de 1.2 TSI een enkele of een dubbele uitlaat hebben dan heb ik nieuws......

het is een..... :945:








enkele
 

erikkie

Senior Member
mooi dat het vermogen niet tegenvalt, jammer van dat pijpje, maarja je kunt niet alles hebben
 
Ik was al best tevreden met de 1.6MPI in mijn O1. Daar kwam ik vlot mee vooruit en afgeladen op vakantie ging ook prima. Als ik deze motor vergelijk qua koppel en opgegeven snelheid van 0-100 kan steekt de 1.2TSI er met kop en schouders bovenuit. Lijkt mij voor de zakelijke rijder een bijzonder goede keuze. Als ik nu zou moeten kiezen, dan zou ik de 1.2TSI nemen ipv de 1.4
 

AMBIO2

Actief lid
Heb mijn O2 1.2 TSI DSG afgelopen donderdag opgehaald.
Had nog geen enkele ervaring met de 1.2 en ook niet met de DSG.
Wel al ruime ervaring met het merk Skoda ( mijn 4e ) inmiddels.
Vandaar ook dat ik het aandurf blindelings te kopen.

Mijn vorige was een O2 1.6 MPI.
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van de aankoop.
Je hebt helemaal niet het idee dat je in een auto rijdt met een relatief kleine motor.
Integendeel de auto is stil en bied veel souplesse.
Ook trekkracht in overvloed aanwezig.

Ja en wat die DSG betreft dat ik jaren eerder moeten doen.
Het geeft je het gevoel of je in auto van een klasse hoger rijd.

Ik wist niet goed wat ik moest verwachten van deze motor maar ik ben
zeer aangenaam verrast.
 
goed te horen dat ie bevalt icm de DSG! Ik moet nog 7 weken wachten op de mijne.....weet dus ook niet wat ik kan verwachten van de 1.2
 

Falcon

Donateur
Dat is echt leuk om te horen Ambio.. afgeleverd gekregen bij van Heukelem? Mooi om te weten dat ze hem nu al kunnen leveren en waarschijnlijk ook een proefrit O2 hebben staan.

Heelveel plezier met de nieuwe Skoda!
 

Roak

Lid
Ambio,

gefeliciteerd met je mooie nieuwe auto, !:xyxthumbs:
Dat de motor stil is heb ik zlef ook ervaren , ik moest bij de proefrit destijds
op de toerenteller kijken of de motor nog wel liep.

Ik moet zelf nog 2,5 maand wachten op mijn 1.2. :407:

Kun je bevestigen of bij jou op je elegance de inklapbare spiegels geleverd zijn ?

bvb dank,
 

AMBIO2

Actief lid
Bedankt mensen!!

@Martijn L....succes met wachten, het is zomaar zover

@Falcon......komt idd bij van Heukelem vandaan.

@Roak.......Heb idd de electrisch inklapbare spiegels
 

Zwolly

Actief lid
Toppie!
Ik de mijne over 2 weken ophalen :super:
Collega van mij krijgt 'm ook zeer binnenkort, die heeft de O2 1.2TSI Combi ABL
 
Bovenaan Onderaan