Airflow interieurfilter

SkodaFabiarijder

Actief lid
Ik heb zojuist mijn interieurfilter vervangen, echter op de nieuwe filter staan pijlen met de tekst "AIRFLOW".

Op mijn vorige filter stond dit niet, ook kan ik nergens zien/vinden hoe de filter ommoet. Kan iemand mij vertellen hoe de filter juist zit? / hoe de airflow loopt in de Fabia?

bedankt!
 
Volgens mij loopt de airflow van rechts naar links. Van de bijrijderszijde richting de bestuurders zijde. De pijl moet dus naar het stuur wijzen. Succes!

Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapatalk
 

bert44

Senior Member
Vieze kant is begin pijl, schone kant is eindpunt van de pijl
Als je de oude nog hebt en weet hoe die zat :troost:
 

Chatslet

Forumguru
Ik kijk inderdaad ook altijd naar het oude filter. Maar volgens mij inderdaad van rechts naar links. Je kunt het voor de zekerheid checken met een klein lampje. Dan schijn je naar binnen en dan moet je de verdamper van de airco kunnen zien. Ziet er uit als een soort kleine radiateur. De airflow gaat richting deze verdamper.
Als je het filter vervangt omdat je je auto vind stinken zou je ook kunnen overwegen om meteen je aircoverdamper te reinigen. Die is bij de Fabia namelijk erg makkelijk bereikbaar want je ziet hem zitten. Ik heb het toen ook zelf gedaan: http://www.skodaforum.nl/forum/i/zelf-airco-reiniger-en-plaats-verdamper.18142/
Theo Stek zal je zeggen dat er een nucleare reactie ontstaat en je airco ontploft. Ik heb de auto nu meer dan 4 jaar, heb in de eerste 2 jaar 3 maal dit spul toegepast en alles werkt gewoon nog perfect. Ook lijkt het er op dat het spul nu blijvend ze werk doet en er gewoon helemaal niets meer op de verdamper kan groeien. Ik heb namelijk nooit meer last gehad van nare geurtjes.
 
Bovenaan Onderaan