Aircoleiding beschadigd

1.8turbo

Nieuw lid
De aircoleiding aan de voorzijde, is beschadigd (wellicht door contact met een rand van de plastic steun van de ventilatormotor achter de radiator). Hoewel er geen lekkage is, wil ik deze uit voorzorg toch vervangen. Via internet een voorbeeld gevonden:

http://www.aircotechniek.nl/?action...&parent_id=&prod_template_id=1&t=Aircoleiding Droger - Verd Golf IV / Bora / Oktavia / A3 / Leon&artnr=210.0505

Men vermeld hier P# 1J1820741B terwijl ik op mijne een andere P# vind nml.: 1J1820743 H 47/00.

Kan iemand mij het juiste P# aanleveren? Prijsindicatie wellicht?

Het betreft een Octavia 1.8T 01-2001 combi met kenteken 30-GL-SZ

Alvast hartelijk dank!

1.8 Turbo :bye:

Ronnie

Forumguru
Kun je er geen neopreen-verw.buisisolatie omheen krijgen? systeem is immers nog goed! Wanneer het lek raakt kun je het altijd nog vervangen.
Let wel, het systeem moet opnieuw gevuld worden....(plm€100,-)

Ik zal het juiste nr. nu even opzoeken......

Ronnie

Forumguru
Ik heb toch de motorcode nodig, er zijn 9 uitvoeringen! Het betreft toch de leiding/slang met de droger/expansievat aan de rechterkant(bijrijderskant) van de koeler?

Ronnie

Forumguru
Gevonden na lang zoeken: onderdeelnr. 1LJ 820 743 BH, voor de motoren AGU-AUM- AUQ- ARX, allen 1.8 Turbo, Prijs van het deel: (2009) € 150.15 ex BTW.

higgy

Forumguru
Goeiemorgen, da's geen kattendrek! Dan zou ik dat neopreen voorstel inderdaad eerst in overweging nemen.

1.8turbo

Nieuw lid
Dag Ronnie,

Bedankt voor de info!
Het motortype valt onder type AUM.

Het vervangen lijkt mij de beste oplossing daar ik tijdens onze vakantie naar Zuid Frankrijk niet met een defecte leiding te maken wil hebben.

Montage en hervulling airco door mijn eigen vakbekwame monteur, dus dat zit wel goed!

Nogmaals hartelijk dank!:473:

1.8 Turbo

1.8turbo

Nieuw lid
Dag Ronnie,

IK heb vandaag met 2 Skoda-dealers contact gehad.
Beiden konden dit P# niet vinden.
Kan het zijn dat dit een VW P# is of maakt dat niets uit?

1.8 Turbo

Ronnie

Forumguru
Het is een specifiek Skodanr; Ik heb in Etka ook gezocht in de Skoda afdeling.
Wel waren er in totaal 9 uitvoeringen, allen met hetzelfde onderdeelnr echter met andere eindletters. Het nr. wat ik heb opgegeven is speciaal voor een 1.8 Turbo.

Ronnie

Forumguru
1000 x Excuses....... Ik heb het nogmaals opgezocht; Ik had het nummer verkeerd getypt; het goede nummer moet zijn: 1J2 820 743 BH....... SORRY!

Bovenaan Onderaan