Airco vraag

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik de airco inschakel, gaat tegelijkertijd het lampje links van het airco lampje aan (interne circulatie). Is dat met een reden? Het lijkt me toch veel meer voor de hand liggen dat hij standaard op extern circuleren staat?
 

Altos

Banned
Zou het zo kunnen zijn dat de ge-hercirculeerde lucht sneller koud is dan verse warme lucht en dat deze na een tijdje omspringt? Ik weet het niet hoor maar zelf zet ik de hercirculatie functie de eerste 5 minuten aan en dan pas de verse inlaat als ik wat verder aan het rijden ben.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank je. Zal het eens uitproberen.
Kon er in de manual niets over vinden. Maar het zou natuurlijk kunnen dat dit bedoeld wordt met semi automatisch
 

frits183

Forumguru
Bij onze Faab gaat het net andersom.
Als je lucht circulatie inschakelt gaat de airco aan.
Wat mij dan ook logisch lijkt.
 

EdK

Forumguru
Als je de koudknop geheel op koud zet dus volledig tegen klok in draait dan gaat de airco op recirculeren.
Omdat je gerecirculeerde lucht sneller koelt dan 35 graden lucht telkens van buiten nemende.

Eigenlijk net als wat je in winter doet als je in bevroren wagen stapt en het zo gauw mogelijk warm wil hebben.
Dan zet je ook de verwarming op zijn hoogst en op recirculatie om cabine het snelst warm te krijgen
En zodra het behaaglijk begint te worden dan zet je de recirculatie er af
 

EdK

Forumguru
ja als de temp knop geheel naar koud is gedraaid dan gaat deze automatisch op recirculaatie
Althans dat is bij mij het geval
dan ben ik dus wel manual bezig met de knoppen
Staat hij op Auto dan heb ik het nog niet meegemaakt dat hij op recirculatie gaat draaien
Tot heden gaat hij dan harder of zachter blazen.....
 

auriga

Forumguru
Bij onze Faab gaat het net andersom.
Als je lucht circulatie inschakelt gaat de airco aan.
Wat mij dan ook logisch lijkt.
Als de lucht gecirculeerd wordt en er dus weinig verse lucht wordt aangevoerd, heb je sneller kans op beslagen ruiten, vandaar dat de airco inschakelt om de lucht te ontvochtigen.
 

Kogamyata

Senior Member
Fijn @rosinfeld dat jij aircovraag stelt. Want ik heb er ook een. Vergeef me indien die niet al in ander topics zijn gesteld, maar ik kon ze zovlug niet vinden. Ik gebruik meestal mijn arko, maar doorr windgeruis hoor je geen tel of moeilijk en geen radio. Dus vandaag met 29 gr. C de airco aangezet. Meteen zweetvoetenlucht. Niet de mijne want die stinken niet!:maakmegek:
Vreselijk. Hoe komt dat en wat te doen?
Groeten,
Joop.
 

EdK

Forumguru
heel simpel, airco weer uit en arko weer gebruiken.....

enne je snurkt zeker ook niet ???
 

EdK

Forumguru
Denk dat je daar oud genoeg voor bent, mits je vloegel naar mama hebt geluisterd.....:deuk:
 
Bovenaan Onderaan