Airco spontaan aan

Af en toe gaat de airco vanzelf aan als ik in de afstelling van de verwarming iets verander, warmer of juist minder warm zet.
Ook gebeurt het heel vaak dat, wanneer ik de airco aanzet, de recirculatie gaat werken. De knop voor de recirculatie moet dan weer worden uitgezet.
Komt dit vaker voor?
 

laagvlieger

Forumguru
Ja dat komt vaker voor. Als je de voorruitverwarming opzet dan wordt automatisch de airco aangezet. Dit omdat de voorruit op deze manier het snelst vrij is van condens. De recirculatie gaat ook soms automatisch aan omdat het op die manier het interieur het snelst opwarmt. Het is dus 'nomaal', de auto denkt voor jou. Het is niet altijd even praktisch, ik doe die dingen liever zelf.
 

Chatslet

Forumguru
Ik heb climatronic maar als ik mijn airco uit zet dan blijft hij ook gewoon uit. Het is wel zo dat als ik de voorruit ontdooistand aan zet de airco aan springt maar met alle andere standen niet. Ook als ik op auto druk gaat de airco aan maar als ik de airco met het AC knopje uit zet dan blijft de climatronic op auto maar blijft de airco gewoon uit. Recirculatiestand heeft ie bij mij nog nooit vanzelf gedaan.
 
Bovenaan Onderaan