Airco probleem

Goedemorgen,
Ik heb al een tijdje een probleem met de airco.
Het gebeurt regelmatig dat de airco pomp niet meedraait als je hem aan zet of al aan staat.
Ben al 2x naar de garage geweest (gelukkig nog Bovag garantie) maar ze kunnen het niet vinden.
De eerste keer hebben ze het systeem bijgevuld en verder geen storing gevonden.
Vorige week 29/4 weer naar de garage monteur heeft alles nagekeken weer geen storingen.
Het was warm weer airco deed het gewoon.
Nu vanochtend even naar Schiphol op en neer het regende een beetje toch voorruit beetje beslagen dus de airco werkte weer niet.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

hemi24

Forumguru
Wat doet het dan niet?!?

Als je én op automatisch én op manueel de ramen niet ontwasemd kunt krijgen is je systeem waarschijnlijk zo lek als een zeef en zit er geen koelmiddel meer in…

martijn v o

Forumguru
De airco werkt niet onder de 8 graden (is dat met ontvochtigen ook zo? dat weet ik niet). Doet je verwarming het wel goed?
Want normaal doet hij de lucht afkoelen zodat het vocht eruit loopt en dan verwarmd hij het weer na.

Bedankt voor jullie antwoorden.
De auto is vorige week 29 april naar de garage geweest uitvoerend getest zal je zien de airco werkt.
Heb net nog gekeken toen was het 13 graden airco aangezet maar de pomp bleef in vrijloop draaien en sloeg niet aan.
Ik kwam er achter toen ik de temperatuur van de climate control van 19gr naar 20gr draaide sloeg in eens de airco pomp in.
Ik heb geen idee hoe dat kan normaal is het toch zo je zeg de airco aan en de aircopomp blijft draaien dat was bij mijn Suzuki wel zo of is dat bij Skoda anders.
En ik dacht dat de airco onder de 4 graden niet meer werkte.
De verwarming doet het wel

hemi24

Forumguru
Zijn tegenwoordig geen AAN/UIT pompen meer, maar een pomp met variabel slagvolume…

Dus die harde tik die je vroeger hoorde bij het inschakelen is er tegenwoordig niet meer!

Ben toch even langs de Skoda dealer geweest die heeft het uitgelegd hoe het zit.
Bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Dat je niet eigenwijs moet zijn en de intelligentie achter het paneeltje gewoon z’n werk moet laten doen, waarschijnlijk…?

Stap 1: alle ventilatieopeningen open zetten;
Stap 2: gewenste temperatuur instellen;
Stap 3: automatisch stand selecteren.

Bovenaan Onderaan