Airbagstoring

Bakker90

Nieuw lid
hallo mannen, ik heb sinds kort een fabia combi uit 2010 in mijn bezit.
Maar nu blijft t airbag lampje branden.
Bij t uitlezen kwam code B200000 of 500000 een van de 2
deze is niet te resetten en heeft als omschrijving: Besturingseenheid defect.
Nu is mijn vraag, is hier iemand bekend met deze storing? Of waar zit deze besturingseenheid in de auto?

Mvgr. Koert Bakker
 

ertromp

Forumguru
Die B200000 zou kunnen
Met welk programma uitgelezen?
De regelmodule airbags wordt ook vaak aangeduidt met J234 module en zit vak onder dashbourd bij middentunnel. Voor Faab 2 weet ik niet exact de positie
 

Spierings

Forumguru
Laat hem eens door een VAG tester uitgelezen, met deze codes kun je helemaal niks.. codes zijn namelijk geen originele fout codes.

De regelkast van de airbag zit meestal boven op de middenconsole.. hier kun je beter niet mee rommelen als je niet weet wat je doet.
 

Bakker90

Nieuw lid
storingen zijn uitgelezen met Bossch software. Maar is t een veel voorkomende storing zon regeleenheid?
 

Rallye

Forumguru
In mijn eerste Octavia was het snoertje/de stekker onder de passagiersstoel de veroorzaker van een airbagstoring. Geen idee of dat bij een Fabia ook kan, maar misschien goed om eerst eens te checken?
 

Cordoba

Forumguru
storingen zijn uitgelezen met Bossch software. Maar is t een veel voorkomende storing zon regeleenheid?

Meestal is het dan een stuk tekst, maar meer ook niet, in 90% of meer van de gevallen zit het dan vaak in stekker, kabelboom enz. maar eigenlijk zeer zelden in de module zelf. Het probleem is dat de foutcode die je hebt niet te koppelen is aan een originele Vagfoutcode, en ook de beschrijving kan net even anders zijn. Met deze foutcode aan de slag gaan, zonder de exacte omschrijving, is net zoiets als een lot kopen, en er vanuit gaan dat je de hoofdprijs hebt gewonnen: het kan, maar de kans is klein.
 

Antera

Donateur
Zon regelunit gaat zelden tot nooit kapot maar het kan. De code dit jij geeft kunnen niks mee normaal krijg je een 5/6 cijferige foutcode.

bijlage waar de module zit mocht je die willen vervangen
 

Bijlagen

  • airbagmodule fabia.pdf
    36,4 KB · Weergaven: 7

Bakker90

Nieuw lid
ik zal morgen langs een vw dealer om hem uit te laten lezen, kan zo niets aan de stekkers onder de stoelen zien.
 

Bakker90

Nieuw lid
Ben vandaag langs de volkswagendealer hier in de buurt geweest.
Maar deze kwam met dezelfde storingscode, blijkbaar kunnen ze niet diep genoeg in de software kijken.
Dus volgende stap is langsgaan bij een skodadealer.
De VW en skodadealer hadden het er over dat een software update de veroorzaker zou kunnen zijn van je storing?
 

Stinger

Actief lid
Ben vandaag langs de volkswagendealer hier in de buurt geweest.
Maar deze kwam met dezelfde storingscode, blijkbaar kunnen ze niet diep genoeg in de software kijken.
Dus volgende stap is langsgaan bij een skodadealer.
De VW en skodadealer hadden het er over dat een software update de veroorzaker zou kunnen zijn van je storing?

Erg vreemde diagnose stelling van de VW dealer. Immers Audi/Seat/Skoda/VW gebruiken dezelfde uitlees apparatuur/computer.
 

Bakker90

Nieuw lid
dat zou je wel zeggen maar omdat de vw dealer geen Skoda dealer is kunnen zij dus niet diep genoeg in de software kijken. Zo werd t mij verteld
 

ertromp

Forumguru
dat zou je wel zeggen maar omdat de vw dealer geen Skoda dealer is kunnen zij dus niet diep genoeg in de software kijken. Zo werd t mij verteld
Dit is echt de grootste onzin. Alle NL VAG dealers dus VW - Skoda - Seat - Audi en Bentley maken gebruik van Odis. De codes die je uitleest zijn op al die merken hetzelfde afhankelijk van het aantal regel modules en versies
 

Bakker90

Nieuw lid
Dit is echt de grootste onzin. Alle NL VAG dealers dus VW - Skoda - Seat - Audi en Bentley maken gebruik van Odis. De codes die je uitleest zijn op al die merken hetzelfde afhankelijk van het aantal regel modules en versies

Het lijstje met garages waar ik niet meer heen ga word steeds langer
 

oco1979

Forumguru
das dikke zever,kunnen dat perfect uitlezen,idem uitleesdiagnosetoestel.

Als het nu ene was van bj 2016 zou dat misschien kunnen,al verwonderd me dat sterk,tis ene van 2010.

Stekkers onder de zetel is meestal de boosdoener(bij verschillende merken touwens).

Daarna kabelboom,de unit zou ik als allerlaatste doen.
 

Bakker90

Nieuw lid
had net de dichtst bijzijnde skodadealer aan de telefoon.
Deze vertelde me dat t in dit geval waarschijnlijk niet de stekkers zijn maar een kabelbreuk ergens.
omdat de storing niet gewist kan worden.
Maar deze dealer zat deze week al volgepland. (Net zoals de andere 2 die ik gebeld heb)
 

Spierings

Forumguru
Maar als je een storingscode hebt kom je ook een stuk verder. De codes bij de dealer zullen een heel stuk anders zijn als je eerste post en eigenlijk altijd met een p beginnen..
 

Antera

Donateur
Wat ik lees en hoor vermoed ik idd dat je module defect is. Het updaten van een airbag module gebeurd naar mijn weten nooit aangezien dit een stukje is wat altijd werkt en al jaren eenzelfde stukje software is.
 
Bovenaan Onderaan