Airbags vervangen Fabia III

Als hobby-monteur heb ik 't oog op 'n Fabia III (2016) waarbij bestuurder- en passagiersairbag zijn gebruikt. Bestuurders airbag is niet zo lastig, maar ik krijg niet helder of voor de passagiersairbag het volledige dashboard vervangen moet worden of niet. Ik meen dat dat bij de Fabia II nl. niet het geval was. Is er iemand die daar iets zinnigs over kan roepen?

JeSko

Forumguru

Lijkt mij een hele klus, dashboard moet zo goed als compleet eruit om aan de passagiers airbag te komen.

Rallye

Forumguru
Meestal zit er in het dashboard inderdaad een stuk dat openbreekt als de airbag uitgaat.

Thanks! Was ik al bang voor. Op zich niet erg om 't allemaal te doen, maar goed om rekening mee te houden met de kosten van 'n heel nieuw dashboard.

Tees

Donateur
Ik zou wel wat huiverig zijn voor een auto waar de airbags geploft zijn. Over het algemeen betekent dat dat ie een behoorlijk klap geeft gehad, en de schade navenant is.

Captain Hook

Forumguru
Een Fabia uit 2016 waarbij beide plofzakken geploft zijn?!?

Is die auto niet total-loss? In ieder geval economisch?
Wat @Tees al zegt; de oorzaak en de gevolgen van het ontplooien van beide airbags zou mij meer zorgen baren...

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Vervangen airbags is niet de gehele oplossing. Je Airbag module moet ook vervangen worden vanwege de crashdata die er vast word ingeschreven.

Bovenaan Onderaan