Airbags gestolen

Artbij

Senior Member
Hallo,

Afgelopen nacht zijn bij mij in de straat van alles VW's en Skoda's de airbags gestolen. Mijn OC3 MY2015 is de enige die niet gejat is. Is daar een reden voor denken jullie? Of moet ik bang zijn dat ze volgende week terug komen voor de mijne?
 

Huibert

Forumguru
Waarschijnlijk stonden jouw airbags niet op hun boodschappenlijstje. Bij mij in de omgeving zijn ze ook al enkele keren wezen winkelen, is elke keer heel gericht op welke airbags.
 

Cordoba

Forumguru
Zijn vaak bendes die van de ene naar de andere regio trekken, en dan auto's vanzelfde merk/concern als specialiteit hebben. Mogelijk dat jouw airbags (nog) niet interessant zijn voor deze waarschijnlijk Oost-Europese bende, of dat ze tijd te kort hadden, of te lang bezig in de straat. Overigens geen Seat's en Audi's als slachtoffer?
 

Troebels

Actief lid
Toevallig is er afgelopen zaterdagnacht bij mij ook ingebroken. Volgens mij helemaal niks mee genomen (geen navi, dvd schermen of airbacks). Alleen ruitschade dus.
Schijnt idd dat er een run op is
 
D

Deleted member 20094

Hoor het hier in de wijk ook veel.
Vooral de auto's van de vag-groep.
 

memoscan

Senior Member
Echt niet kijk mijn topic maar een en al bagger zeker de rompslomp erom heen, raam vervangen spuitwerk deur en dorpel inbouwen nieuwe nav, alarm aanschaffen politie contacten camera,s plaatsen enz, kortom ook mijn verouderd systeem was goed genoeg voor dit tuig, handen afhakken !!!
 

Artbij

Senior Member
Echt niet kijk mijn topic maar een en al bagger zeker de rompslomp erom heen, raam vervangen spuitwerk deur en dorpel inbouwen nieuwe nav, alarm aanschaffen politie contacten camera,s plaatsen enz, kortom ook mijn verouderd systeem was goed genoeg voor dit tuig, handen afhakken !!!

Lekker niveau zo'n reactie....

Ze hebben de Seat's ook gepakt. Mijn auto is echt de enige die niet is gepakt. Van de Navi weet ik dat die te nieuw is om gejat te worden, van de airbag weet ik het niet.
 
D

Deleted member 20094

Ik snap je reactie volkomen @memoscan
Zo'n 5 jaar geleden was ik trotse eigenaar van een O2 met een mooie navigatie (Columbus).
Totdat een paar mede aarde bewoners dachten dat ze meer recht op mijn navigatie hadden dan ik had.
Glasschade, deuk en flinke krassen in de deur, halve dashboard weg. Totale schade rond de €5000.
Ik had die gasten niet moeten betrappen.....
 

fiestaman

Forumguru
Ook ik snap je reactie Memoscan.
Net hetzelfde al paar keer meegemaakt.

2 ruiten kapot, navi weg, dvd schermen weg, ... Een rompslomp is me dat.
Achterruit kapot, sloten open geboord...
 

s-line

Forumguru
Het maakt momenteel bijna niet uit wat voor merk je rijdt. Hier in mijn dorpje is vorige week ook een nachtje geshopt door een bende,ook allemaal airbags en sturen met airbsgs van diverse merken: Hyundai's,Audi's,Vw's,Seat's van alles maar wel recente auto's.
Op mijn werk ook bizar druk met leeg geroofde auto's! Compleet leeg "geknipt"van Nieuwe Mini's tot VAG. Alles wordt er uit gesloopt.
 

valderrama

Senior Member
Drie weken geleden zijn mijn drie airbags voorin ook gestolen. Zeer nette job want verder geen schade. Motorkap was open geweest, accu polen los getrokken en de airbag in het stuur,m en de twee bij de bijrijder er uit gehaald. Mijn dashboard kastje lag op de achterbank.

Die ochtend kwam ik er achter dat ze in mijn straat nog drie andere Octavia's te pakken hadden gehad en in twee andere straten in de wijk nog twee andere skoda's en er Seat.

Wat mij verbaast is hoe eenvoudig ze het alarm omzeilen... Gelukkig is het een lease auto en heb ik niet eens een eigen risico maar het is wel veel gedoe en we zitten met een naar gevoel...
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 122
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 117
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 115

Cordoba

Forumguru
Gelukkig al weer decennia terug dat ik slachtoffer was, maar voor een apparaat van destijds Hfl. 25,= en een radio van zo'n Hfl. 100,=, toch zo'n Hfl. 1500,= aan schade en gigantisch veel rompslomp.
 
Memoscan ik ben het ook volledig met je eens. Met name ook met je toonzetting.
Ze moeten van onze spullen waar we hard voor werken afblijven.

Het is voor mij al weer 2,5 jaar geleden dat ze op een woensdag nacht mijn auto bezochten. Klasse 3 alarm ging niet af. Bijrijders raam eruit, glas op de leren bekleding, navigatie eruit. De Superb kreeg ik niet gestart en stond voor op de oprit. Gevolg ik kon niet naar mijn werk. De meeste Fabia's kunnen niet vliegen dus mijn vrouw kon ook niet weg.

Dan inderdaad een enorme rompslomp voordat je de boel weer voor elkaar hebt.

Maanden lang de auto met het bijrijders portier vast tegen de muur parkeren. Na verloop van tijd heb je daar ook geen zin meer in.

Uiteindelijk heeft de autoinbraak gereguleerd is de aanschaf van een geweldige erfbewaker: onze hond.
Sinds we deze trouwe viervoeter hebben slaap ik weer rustig.
 

Eemspoort

Forumguru
Ook ik sluit me aan bij @memoscan. Ze moeten gewoon met hun vuile klauwen van andermans spullen afblijven.
Het is al lang geleden dat er een keer in mijn auto is ingebroken. Dader werd op heterdaad betrapt door de politie.
Gevolg, achterruitje van bijna fl.500,- en een hoop rotzooi. Alles lag door de auto heen. Ik had zelfs wat rommel extra erbij. :sterretjes:
De Superb staat meestal aan dek, de kans dat die word open gebroken is klein. En als het gebeurd dan hoor ik dat, want boven mijn hoofd. En dan vrees ik dat het niet best is voor die figuren... Aangifte doen heeft weinig zin, ook al hebben ze de daders. Je ziet geen cent terug. Het enige voordeel wat je hebt is dat je dan je spullen nog hebt. Maar de schade kun je zelf voor opdraaien. Zulke lui hebben meestal geen cent te makken, dus een nachtje zitten en weer buiten. Lekker dan.
 
Bovenaan Onderaan