Airbag gestolen!!!

Huibert

Forumguru
Helaas is bij mij afgelopen week de stuurairbag gestolen, kleine ruitje rechtsachter ingeslagen en zo het portier geopend. Was niet de enige in de buurt want het was in de ochtend erg druk in de buurt met bergings auto's, heel dichtbij waren het er al vijf. Maar mijn vraag is, wat kan ik er zelf in redelijkheid tegen doen om dit te voorkomen, had al de tip gekregen om de achterportieren op kinderslot te zetten zodat deze op deze manier niet te openen zijn. Kan er bv. via vag-com een alarm aangezet worden wat afgaat bij het openen van een portier zonder de auto van het slot gehaald te hebben? Tips zijn erg welkom.
 

EdK

Forumguru
had al de tip gekregen om de achterportieren op kinderslot te zetten zodat deze op deze manier niet te openen zijn.
Tsja en ze willen hem toch hebben, dus pakken ze een ander ruit dus nog meer of duurdere schade.

Het blijven vervelende ervaringen als derden ongevraagd aan je spullen zitten...
En blijkbaar zijn die plofzakjes nog steeds goud waard voor het dievengilde.

En of je er werkelijk wat tegen kunt doen ? Ja in je auto gaan slapen met je hoofd op het stuur...
Zullen ze je eerst in gebrekkig nederlands moeten vragen of je je hoofd even van het stuur wil halen zodat ze je plofzakje kunnen demonteren....

Maw een vervelende ervaring waar helaas weinig aan te doen is zolang onze overheidsinstantie de Pooooolitie geen tijd heeft of wil maken om de daders te achterhalen...
 

ertromp

Forumguru
Dat is balen zeg.
Bij de F3 is het mogelijk een "alarm" te programmeren middels VCDS dat wanneer deuren afgesloten zijn en een raam zou ingetikt worden en iemand opent de deur van binnen dat je claxon begint te piepen
 

Huibert

Forumguru
Ertromp dat van dat alarm lijkt mij wel wat, kijken waar ik dan terecht kan, zal wel Antera worden☺. Dat van die beugel op het stuur ken ik maar weet nu al dat zo iets bij mij snel in de kofferbak ligt waar het weinig toegevoegde waarde heeft.
 

turboturbo

Forumguru
had al de tip gekregen om de achterportieren op kinderslot te zetten zodat deze op deze manier niet te openen zijn.
Ik lees dit en denk: de portieren kunnen toch sowieso niet geopend worden met de hendel aan de binnenkant, als de auto is afgesloten met de centrale vergrendeling? Dat is bij mijn O1 iig zo.
 

Huibert

Forumguru
Ben nog niet bij Antera geweest, te veel andere dingen gehad. En over de portieren van binnen openen, dit kan dus gewoon en het klopt dat dit bij de vorige generaties niet kon.
 
Bovenaan Onderaan