Airbag bijrijder vervangen?makkelijk?

Twincam_be

Senior Member
ik wil mij een setje lederen stoelen aanschaffen maar de airbag van de pasagier is stuk. kan dit makkelijk zelf veranderd worden?
 

Niels83

Forumguru
ik wil mij een setje lederen stoelen aanschaffen maar de airbag van de pasagier is stuk. kan dit makkelijk zelf veranderd worden?

In de stoel bedoel je? Of geef jij al je passagiers een airbag in de hand?

Wat is er stuk aan? En zou je die uit je oude stoel kunnen gevruiken. Airbag units worden veel gejat. Dat is omdat ze erg prijzig zijn. Demonteren is dus niet heel moeilijk
 

SuperBeeb

Forumguru
Zou kunnen dat airbagkabeltje stuk is (onder de stoel). Levert storing op. Standaard VAG defect, heb t bij Passat en Superb gehad. Is makkelijk op te lossen (door de dealer iig). Als stoelen er toch niet inzitten zal t niet al te duur hoeven zijn.
 

EdK

Forumguru
Zou kunnen dat airbagkabeltje stuk is (onder de stoel). Levert storing op
Als je nou foto goed bekijkt van de stoelen dan is de linker stoel de bijrijders stoel en zie je aan linkerzijde de airbag eruit hangen.
Tsja of ik zo'n stoel nog zou willen hebben.....?? Als hij uit een schade wagen komt die een zijdelingse aanrijding heeft gehad..... hoe is het stoelframe nog ??
Wat kost mij zo'n airbag nog aan extra euries met inbouwen erbij want ik wil wel dat hij weer functioneert als dit nodig mocht zijn...

Voor mij teveel onzekerheden dus in deze en zou zelf zo'n set overslaan en verder zoeken..
 

Spierings

Forumguru
Bij de bestuurders stoel is ook heel de wang kaal (zwart eraf), zou hier de moeite niet voor nemen.. beter iets meer spenderen voor een nette set..
 
Bovenaan Onderaan