AIM (Verkeersinfo)

Ik heb een Audience-radio, en daar zit de zgn. AIM functie op: verkeersinformatie van 2 in te stellen periodes van 2 uur wordt dan opgeslagen. Mijn installatie echter heeft nog steeds geen bericht opgeslagen, ik heb TP wel aanstaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
De twee periodes zijn 2 uur en 24 uur; je verkeersinformatie wordt gedurende 2 uren danwel 24 uren opgeslagen. Je kunt dit zien wanneer je radio uitgaat: dan staat in de display "TIM 2HR" of "TIM 24 HR". Als je dat niet ziet is de AIM, volgens mij, NIET geactiveerd!
Je radio moet zijn afgestemd op een zender in de voorkeursbank van TP en niet van FM, althans in mijn geval. (Ik heb een symphonie radio) Verder moet er inderdaad verkeersinformatie zijn, maar dat is hier niet zo moeilijk tegenwoordig. /forum/images/graemlins/laugh.gif
Bij mij neemt hij zelfs de buitenlandse verkeersinformatie op!
 
Dat is apart, bij mij zijn beide periodes 2 uur! Bovendien zie ik geen meldingen TIM 2HR" of "TIM 24 HR". Toch maar even de dealer raadplegen dus?
 
Volgens mij heeft Luciano een O1 dus een ander type radio. Je kan er dan ook van uit gaan dat het allemaal iets anders werkt.

Dan ga ik meteen ff offtopic, weet iemand of er op de radio van de O2 een functie ingebouwd is dat de radio harder gaat naarmate de auto ook harder rijdt? In de Altea zit dit namelijk wel en misschien is het wel bijna het zelfde.
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />


Dan ga ik meteen ff offtopic, weet iemand of er op de radio van de O2 een functie ingebouwd is dat de radio harder gaat naarmate de auto ook harder rijdt? In de Altea zit dit namelijk wel en misschien is het wel bijna het zelfde.

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/laugh.gif Dat is GALA: geschwindigkeitsabhängige Lautstärkeregelung. Maar of dat ook op de Octo II radio's zit????? Wie kan het zeggen.... /forum/images/graemlins/confused.gif

MIsschien even een nieuwe topic??
 
Ik heb het gevonden, had misschien beter eerst even de gebruiksaanwijzing kunnen lezen. Het is inderdaad de GALA functie.
 
@Higgy, .........geen idee, gewoon een functie GALA in het optie menu van de radio, zit links boven. Kan niet missen.
 

octofreak

Actief lid
Fijn om te weten dat GALA op de audience zit.
Ben nog in afwachting van mijn nieuwe octo met audience /forum/images/graemlins/cool.gif

Byt the way Cigamea_at_Skoda , wat is nu weer PDC?
Die zie ik even niet.
 

higgy

Forumguru
Reed vandaag even de demo-auto van V-Car, en merkte dat GALA bij Skoda een snelheids (Geschwindigkeits-)afhankelijk volumesysteem is, en bij VDO Dayton een omgevingslawaai (Gerauesch-) afhankelijk systeem. Vind het laatste iets beter werken.
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Reed vandaag even de demo-auto van V-Car, en merkte dat GALA bij Skoda een snelheids (Geschwindigkeits-)afhankelijk volumesysteem is, en bij VDO Dayton een omgevingslawaai (Gerauesch-) afhankelijk systeem. Vind het laatste iets beter werken.

[/ QUOTE ]

Vreemd eigenlijk. Het lawaai is toch direct afhankelijk van de snelheid, alleen bij veel banden geluid zou de VDO dayton misschien in verhouding meer volume moeten instellen...
 

higgy

Forumguru
Skoda-GALA zet bij toenemende snelheid ineens het volume zo raar hoog.
Overigens: over bandenherrie gesproken, de demo van V-Car had Conti's en die maakten herrie, mijn Octavia heeft Michelins en die zijn rustig!
 
Je kan de GALA gevoeligheid instellen, ik heb hem nu op niveau 4 staan en dat bevalt mij erg goed.

@Higgy, Ik heb er Bridgestone onder, weet niet wat ik er van moet denken. Heb het vermoede dat ze veel lawaai maken maar misschien zeur ik wel en is het juist erger bij andere merken.
 

octofreak

Actief lid
Ik heb zelf weer gehoord en gelezen dat Pirelli's erg stil zijn, maar wel zachter dus slijten ze wel weer sneller....

Ik ben benieuwd wat ik er onder krijg... ik denk michelin...maar worden de skoda's niet met dezelfde banden uitgeleverd?????
 

higgy

Forumguru
Nee, de batch die tesamen met mijn Octi binnenkwam had allemaal Michelin. Schijnt dat die maat (wat is het ook al weer? 205/55 15"?) in Conti even moeilijk leverbaar was en die fabriek moet gewoon door uiteraard.
Ik zweer door ruime ervaring bij Michelin. Conti's RIJDEN prima, het zijn echter lawaaibanden. Dat Michelins sneller slijten (NOOIT gemerkt maar je hoort het wel eens) zal mij met m'n leasebak een rotzorg zijn.
 
Heeft iemand een link naar een site waar een test is gedaan? Ben wel benieuwd hoe mijn Bridgestones het doen namelijk.
 
Bovenaan Onderaan