Aguri dakdragers

EJS

Forumguru
Op het forum heb ik ze al een aantal keer voorbij zien komen de Aguri dakdragers, maar niet icm de Superb 3.

Ik vroeg me af hoe de ervaringen zijn icm de Superb 3. Van de winter namelijk met originele dakdragers gereden en vond erg veel lawaai van windruis optreden. Ik kan me voorstellen dat dit komt doordat ze bdz flink uitsteken en de koffer ook relatief hoog ligt.
Zal dit bij de Aguri minder zijn? Of kan de koffer ook te laag liggen wat miss weer voor windruis kan zorgen? Heb geen kaas gegeten van aërodynamica maar kan me voorstellen dat te weinig ruimte tussen dak en koffer ook bepaalde effecten kan geven.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Fmoon

Forumguru
Ik heb nu ook de Aguri icm Hapro Zenith 6.5. Ik moet deze combinatie nog testen maar had hiervoor de Thule wingbar met een andere Hapro koffer en dit was echt een wereld van verschil tov de orginele dakdragers.

EJS

Forumguru
Dat klinkt alvast positief. Heb die wingbar ook bekeken maar die is een flink stuk duurder dan de Aguri. Vind het ook wel stral staan wat dichter op de auto.

Po!!eke

Actief lid
Ik heb deze dragers nu ook icm thule koffer. Ligt mooi laag en geen storend windgeruis tot op heden. Nog geen hoge snelheden mee gereden

Horkje

Forumguru
Heb deze Aguri’s met een Hapro Traxer en al drie zomervakanties naar Spanje en Frankrijk gereden. En flink doorgereden.

Kan een vrij stille combi zijn maar mijn ervaring is dat je het echt goed uit moet lijnen. Daarmee bedoel ik dat als de dakkoffer al een paar millimeter schuin staat (wat je bijna niet ziet) het lawaaieriger is dan perfect uitgelijnd. Maar zoals gezegd, kan echt heel stil zijn.

Nadeel als je een panoramadak hebt is dat deze niet open kan.

ena

Forumguru
Mijn eerste zomervakantie met deze dragers (ca 3500km) is super! Ziet er heel goed uit omdat de koffer heel laag ligt, met grote koffer van 650l heel stil in vergelijking met vorige combinaties.

Japanese Power

Donateur
Afgelopen meivakantie heb ik de originele Škoda dakdragers voor de Enyaq van een maat van mij kunnen lenen maar deze zomer overlappen onze vakanties.

Ik ben nu aan het rondkijken voor een mooie nieuwe of jonge set voor m’n Enyaq. Ik vind die van Škoda niet goedkoop en de Thule wingbar (die in basis mijn voorkeur heeft helemaal prijzig.

Tijdens m’n zoektocht kwam ik de Aguri tegen, ook geschikt voor de Enyaq en een heel stuk voordeliger. Voor 135 euro koop je een nieuwe set (alu) en leg je er een tientje bij heb je dezelfde zet in volledig zwart.

De bars zijn redelijk vlak, niet zo aerodynamisch als de wingbar van Thule, dus ik neig ernaar de Aguri te bestellen.

Ben wel benieuwd hoe de ervaringen zijn van gebruikers hier. Zie dat een aantal leden ook de Aguri’s hebben en positief zijn maar ook een aantal leden die geen ervaringen hebben gepost.

ena

Forumguru
Ik kan alleen herhalen wat ík hierboven reeds schreef: erg tevreden over. Inmiddels ook winter-/ski vakantie mee gedaan, alleen maar lof.

Het enige eventuele mispuntje is dat het kwalitatief en qua materialen niet te vergelijken is met een oerdegelijke Thule of dergelijke. Dat is voor die prijs ook niet te verwachten. Of dat een minpunt is hangt af van je gebruik; voor mij op een leasewagen die na 4 jaar vervangen wordt en met ca 2 keer gebruik per jaar, voldoet het helemaal.

Japanese Power

Donateur
In mijn geval is het voor nog 3,5 jaar lease met 1 à 2 per jaar een vakantie waarin ze gebruikt gaan worden… En dan scheelt het serieuze centen.

Fmoon

Forumguru
Ik heb ook aguri na eerst Thule gehad te hebben. Aguri is echt niks mis mee. Alleen wil het slotje er moeilijk in en uit (bij die voor mijn Octavia). Dat is even beetje spelen met hoe strak je de dragers vastdraait.

Japanese Power

Donateur
Afgelopen maandag wilde ik de Aguri bestellen (volgende week op vakantie met dakkoffer) maar kwam ik bij toeval op MP een complete set Thule Wingbar (volledig zwart) tegen. Nieuw en ongemonteerd in de originele verpakkingen. Contact gelegd en vanavond opgepikt en in elkaar gezet. Morgen even de fijnafstelling op de Enyaq doen. Dus uiteindelijk toch geen Aguri geworden…

ajschneider

Nieuw lid
....Tijdens m’n zoektocht kwam ik de Aguri tegen, ook geschikt voor de Enyaq en een heel stuk voordeliger. Voor 135 euro koop je een nieuwe set (alu) en leg je er een tientje bij heb je dezelfde zet in volledig zwart.
....De bars zijn redelijk vlak, niet zo aerodynamisch als de wingbar van Thule, dus ik neig ernaar de Aguri te bestellen.
Hi, ik ben momenteel opzoek naar welke Aguri Prestige 2 set op mijn Enyaq past. Weet jij toevallig welke set (stanglengte en kit set) op de Enyaq past? Alvast dank voor alle hulp.

Laatst bewerkt door een moderator:

Japanese Power

Donateur
Geen idee, de stangen van de Thule EVO Wingbar die ik nu heb gekocht zijn instelbaar in de breedte dus een echte maat kan ik je niet geven. Wat betreft de Aguri, zou je even online moeten googlen of je meer info vindt.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan