Afzichtelijk "plastic" bij rechter en linkerachterportier

Erikrijnders

Nieuw lid
Mede forummers,

Graag wil ik van jullie weten of dit op jullie Skoda Octavia 3 ook het geval is.
Bij het linker achterportier zit rechts onderin links aan de onderkant (dus niet aan het portier zelf maar rechts er van) een soort plastic bevestigd (dus rechts van het portier, links van het wiel). Op het oog is het net of er een soort kras op de lak zit. Hoort dit zo? Ik vind dit behoorlijk lelijk afgewerkt. De lak hoort toch gewoon een geheel te zijn? Nu zit er aan de onderkant een soort raar plastic overheen.

Joske

Forumguru
Was bij mijn O2 ook als we het over hetzelfde hebben, wat het doel er van is heb ik zelf ook nooit echt ontdekt. Dacht dat het deel uitmaakte van de onderste extra beschermingslaag. (trek er anders even foto van, maar denk dat we wel degelijk over hetzelfde hebben)

ohja, de meet- en greet al gevonden? ;) ;)

ik zal even helpen:

http://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

Laatst bewerkt:

Blackokkie2

Forumguru
Goed kijken zelfs platgeslagen kevers hebben het....
porsche-carrera-4s-1.jpg

Erikrijnders

Nieuw lid
Ik denk dat we over hetzelfde praten... Eerlijk gezegd vindt ik het lelijk. Alsof eea niet goed is afgewerkt. Sterker nog ik heb een Octavia 3 in de kleur zwart en krijg constant mensen die naar mijn nieuwe auto kijken die vragen waarom er nu al een kras op zit...... Moet iedere keer uitleggen dat er een soort afzichtelijk plastic is op de laklaag zit waardoor het lijkt alsof er een kras zit. Je ziet dit op geen enkele andere auto. Daar loopt de lak gewoon door. Zelf VW heeft dit niet op zijn passat.

PS het voorbeeld van de kever... daar loopt denk ik e.e.a. met de onderdelen mee. Je ziet het niet zitten. Bij de Octavia zit het rechtssonder het linkerachterportier en links van het wiel. Het zit er plomtverloren.

Op de verkoopplaatjes worden ze weggeblurd?

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
maar trek eens een foto, je bent namelijk de eerste O3 rijder die ik hierover hoor klagen..

mss hebben ze het wel verkeerd geplakt bij jou ofzo é.. :lezen:

Monteurtje

Forumguru
Als je het eraf haalt, moet je daarna niet gaan klagen dat je lak beschadigd is.
Er zijn hier vast Yeti rijders die dat op de achterportieren gehad hebben. Daar zat eerst geen bescherming en werd de deur beschadigd door steenslag. Nu is daar wel bescherming of is later opgeplakt omdat te voorkomen.

Erikrijnders

Nieuw lid
Het zit niet op de deur. Het zit rechtsonder naast het portier en links van het wiel. Het lijkt me vreemd dat dit tegen steenslag is, het is maar een klein deel dat "beplakt" is. Ik heb dit op geen enkele auto van andere merken gezien en ik krijg echt reacties van "nu al schade?" en "dat is lelijk".
Het zit ook aan beide kanten van de auto... Het ziet er echt niet mooi uit.

Waalko Kramer

Forumguru
Het zit niet op de deur. Het zit rechtsonder naast het portier en links van het wiel. Het lijkt me vreemd dat dit tegen steenslag is, het is maar een klein deel dat "beplakt" is. Ik heb dit op geen enkele auto van andere merken gezien en ik krijg echt reacties van "nu al schade?" en "dat is lelijk".
Het zit ook aan beide kanten van de auto... Het ziet er echt niet mooi uit.

Op heel veel auto's zit het tegenwoordig. Mijn buurman heeft zo'n Renault Espace en ook daar zit het op.....

Bovenaan Onderaan