Afwerking stoelen

JJB

Lid
Het lijkt erop dat bij de nieuwe Rapids (modeljaar 2017?) de onderkant van de stoelen is afgewerkt met een kunststof paneel:

Bilder-Skoda-Rapid-Spaceback-1-2-TSI-Kompaktklasse-003.jpg


1499226011.jpg


Iemand een idee of dit onderdeel redelijk eenvoudig achteraf is te monteren op oudere Rapids?
 

i2Paq

Senior Member
Tenzij het onderstel + zitkussen een heel andere vorm hebben zou dat moeten kunnen passen.

Zelf heb ik sportstoelen besteld dus geen idee wat ik krijg.
Edit: Bij mij zitten deze sierkappen er onder.

Heeft dat ook niet te maken met of je opbergruimtes onder je stoel (besteld) hebt?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Je zou eens via je dealer moeten uitvinden welk onderdeelnummer die kunststof afdekking heeft dan weet je of het los te verkrijgen is en hoe veel zoiets kost en of het achteraf te monteren is zonder al te veel demontage werk
 

turboturbo

Forumguru
Lijkt net of er een stuk plastic mist op de eerste foto.
Zo een open frame heb ik nog nooit bij moderne VAG auto's gezien....
 

Cordoba

Forumguru
Ik vermoed dat je die kap anders gewoon van een ander VAG-model kan 'lenen': de Vaggroep heeft een beperkt aanbod in stoelmodellen, en vaak zie zelfs hetzelfde dessin in verschillende merken/modellen terug. Als het met de nieuwe Rapid modellen niet lukt om een onderdeelnr. te vinden, kun je ook eens kijken naar het huidige model Seat Toledo, die staat op hetzelfde onderstel, dus zal waarschijnlijk heel veel onderdelen gemeenschappelijk hebben.

Blijkbaar zijn de eenvoudiger uitvoeringen van de eerste Toledo's van de huidige generatie ook uitgekleed:
seat-toledo-1-2-tsi-enjoy-18555482-5.jpg


seat-toledo-1-2-tsi-businessline-high-navi-clima-park-sens-17-621-km-17237950-11.jpg


Overigens zie ik dat bij veel dealers de foto's aangepast zijn: of door de middentunnel is het niet of nauwelijks zichtbaar, of de foto is afgesneden aan de onderkant van de zitting (zodat je de rails niet ziet), of de foto is vanaf de achterbank genomen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Daartegen is het wel weer makkelijk met het stofzuigen van de wagen.
Heb die covers om me stoelen bij me Yeti en dekt erg mooi af , maar ohwe als ik moet stofzuigen en die kieren moet schoonkrijgen....
Moet ik elke keer weer op zoek naar die spletenzuiger die bij me stofzuiger is geleverd....
 

EdK

Forumguru
Dus jij hebt me camping stoelen in zomer 1981 gestolen voor je lelijke eend..... jammer dat het verjaard is....
 

edero

Forumguru
@EdK Terwijl je toch het hele korps ingeschakeld had :deuk:
beediging-groep-van-els.jpg

Hee :pieker: dat lijkt wel een Škoda jubileum foto :laugh:
Oh nee, das een ander topic :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Heeee zijn dat ook de dames van de administratie ???
Liepen ze toch een eind voor in tijd bij de politie.....
Heerlijk die kniekousjes van toendertijd....:deuk::deuk:
 

edero

Forumguru
Nee joh, blauw was administratie, blauw was productie, blauw was inspectie, en... uuhh :pieker:wat waren die andere kleuren ook alweer :deuk:
 
Bovenaan Onderaan