Afwerking onderkant Fabia II

Dit wil ik jullie niet onthouden. Ik las een review van een lezer over zijn/haar Skoda Fabia uit 2008:

"De ruimte binnenin is te prijzen, het verschil met een combi is 25 cm maar de koffer van de hatchback is ook echt ruim en ook achterin kun je als volwassene prima zitten, de auto is groter dan hij lijkt. Veel aflegruimte en de algehele uitstraling van het interieur is buitengewoon goed. Daarentegen is de afwerking van de buitenkant, daarmee bedoel ik voornamelijk het gedeelte onder de deuren uitgesproken belabberd. Alles is mooi afgewerkt maar de onderkant ziet er niet uit. Er zitten gewoon deuken in de dorpel die met een soort plakplaten is afgewerkt en als je van de zijkant kijkt is het net of je schade hebt. Bij geen enkele andere auto ooit gezien en het lijkt echt nergens op, ook de rand aan de onderkant is slecht afgewerkt en alles ziet er uit of het met oude kranten is opgelapt..."

Dit stemt mij niet vrolijk als het met mijn Fabia ook zo gesteld is :mad: Ik heb nog niet onder mijn eigen auto gekeken. Maar dat ga ik morgen als de wieder weerga doen. Ik heb wel gemerkt dat aan de zijkant van de randen aan de onderkant van de auto soort van dikke oliedruppels zitten.

En hoe is het met de onderkant van jullie Fabia II gesteld? :722:
 

Bijlagen

  • 20594-1.jpg
    20594-1.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 79
  • 20594-2.jpg
    20594-2.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 101
  • 20594-3.jpg
    20594-3.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 111

van_der_P

Senior Member
Ziet er inderdaad slordig uit. Volgens mij kan dat niet standaard zijn.
Ongelukje gehad in de fabriek of tijdens het transport, en daarna slecht gerepareerd. (valt toch niet op ?)
Het is er gewoon uit geboetseerd. Niet gerepareedt
Dit hoefje niet te accepteren, ik in ierder geval niet.
 

Gieliovd

Forumguru
Hahaha, dit moet je dus écht niet accepteren.

Het zal me niets verbazen als met het afrijden van de truck een ongelukje is gebeurd waarop de dealer zei "dat lossen wij wel even op" en met als gevolg dat er een stagiair met een busje spachtel en een spatel aan de gang is gegaan.

Wat een gezicht.
 

van_der_P

Senior Member
Hahaha, dit moet je dus écht niet accepteren.

Het zal me niets verbazen als met het afrijden van de truck een ongelukje is gebeurd waarop de dealer zei "dat lossen wij wel even op" en met als gevolg dat er een stagiair met een busje spachtel en een spatel aan de gang is gegaan.

Wat een gezicht.

En er dan ook nog geld voor vragen. Laat ze het maar goed herstellen. Als je over een paar jaar wil inruilen kost het je extra geld, want je leverd een schade auto in.
Ik zie het al helemaal voor me: Ja meneer de auto heeft schade is onverkoopbaar, moet een nieuwe dorpel en dan de hele zijkant gespoten. Weg goede inruilprijs.
En de nieuwe koper die de schade na de transatie ondekt, en het gerepareerd wil hebben, daar wordt tegen gezegd: Nou meneer we gaan toch geen 2e hands auto overspuiten.
Als je dus pech hebt word je met de broek aan ge........ .(precies):mad::mad::mad:
 

EdK

Forumguru
En nu maar hopen dat de echte eigenaar dit ook leest.??
Maar accepteren moet hij dit zeker niet !!
 

Ted

Forumguru
Hij is goed verzinkt waardoor hij niet gaat roesten. Laat je dit repareren dan koop je de kans dat de zink laag eronder verdwijnt en na 5 jaar de roest door komt. Meestal wordt dit soort zaken met plamuur opgelost. In ieder geval melden met de garantie dat bij problemen de zaak geheel vernieuwd wordt. Ofschoon zeker dit de toets ter kritiek niet kan doorstaan.
 
Hoe is het mogelijk dan dat je zo'n (nieuwe of oude) schadeauto accepteert?? Zo zie je maar dat je bij de aflevering van je auto zowel het exterieur als het interieur zo goed mogelijk moet controleren. Neem daar de tijd voor en laat je niet afleiden door de verkoper. Ik heb liever een goed uitgevoerde controle dan de uitleg van de verkoper over allerlei knopjes. Dat kan altijd nog. Bij schade absoluut poot stijf houden!!!

Ik heb verschillende werkplaatsen gezien waar de monteurs niet al te zachtzinnig met je huidige of nieuwe auto omgaat (natuurlijk de goede monteurs niet te na gesproken waarvoor complimenten).

P.s.: ik en waarschijnlijk een ander forumlid hebben ons Skoda-hart gevolgd en op de site waarop betreffende review staat een link naar deze thread geplaats voor de echte eigenaar!
 
bestaat er al zoiets als zijlijsten voor de fabia II of kan je gewoon de zijlijsten van een fabia I gebruiken, nu m'n sportkit erop zit zouden die zijlijsten wel van pas komen vermoed ik
 
L

lambert

Ik zie dat mijn bodem afwerking ook niet echt fraai is,lijkt wel dat ze met een sluiptol langs de rand geweest zijn.
Geloof dat er meer fabia 2 deze afwerking heeft

Lambert
 
Bovenaan Onderaan