Amundsen (aftermarket) Kodiaq subwoofer?

Goede avond!

Ik heb sinds kort een Kodiaq, met standaard audio en amundsen infotainment erin. (Jong gebruikt gekocht omdat er geen diesels meer nieuw verkocht worden in nederland)

Nu vind ik het geluid dat dit systeem voortbrengt al een stuk beter dan van de octavia (2014) die ik hiervoor had (deze stuurde de hoge tonen veel te hard uit). Maar als ik het vergelijk met de superb van mijn vrouw (canton audio) mis ik wel de bas die de subwoofer produceert

De voor de handliggende vraag is dus: is er een mogelijkheid om een subwoofer in te bouwen?
Is er al een aftermarket systeem dat mooi past?

Groetjes

Ivo Warmels
 

Dingel

Nieuw lid
Goedemiddag,

Ik heb dezelfde vraag. Ik ben erg ontevreden over de geluidkwaliteit van het Amundsen systeem. Heeft iemand al een (aftermarket) subwoofer ingebouwd? Of op een andere wijze het systeem opgewaardeerd?

Gr. Rene
 

Dingel

Nieuw lid
Ik ben geen geluidsfanaat dus ik zal het proberen op mijn manier te omschrijven. Er zit geen warmte in het geluid en er mist veel in de lage tonen. In een auto met een goed systeem is de ruimte goed gevuld met geluid, in mijn auto klinkt het wat schel voorin. Ik heb al op allerlei manieren met de instelling gespeeld maar krijg het bij lange na niet op een acceptabel niveau.
 

Pindasaus

Forumguru
Als jouw Kodiaq hetzelfde probleem heeft als mijn Fabia 3, zou het kunnen zijn dat de tweeters te hard staan en zo het geluid schel maken. De oplossing is dan om de condensatoren van de tweeters te verkleinen van 6,8 tot 3,3 µF (of zelfs 2,7 µF) en eventueel een weerstand van 1 tot 3 ohm in serie te zetten. Ik heb gekozen voor 2,9 µF en 1 ohm en dat bevalt goed. Bij de Faab moeten daarvoor helaas de deurpanelen eraf. Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/deurgreep-binnenzijde-breekt-af.45339/post-986387

Als het schelle eraf is, klinkt het gelijk voller.
 
Laatst bewerkt:

dan-720

Actief lid
Maar de vraag van die subwoofer is nog altijd niet beantwoord :unsure: Ik ben er ook in geïnteresseerd. De bass is niet echt van de beste in de Kodiaq met gewone luispreker installatie, maar de rest van het geluid is voor mij eigenlijk goed.
 

teambincky

Nieuw lid
ik heb zojuist ook een topic geplaatst waar een deel van deze vragen op uit komen, voor mij is het plaatsen van de goederen geen probleem alleen zoek ik naar de info of er een pre-out op de radio zit, ik zit te denken om een bak te maken ipv het reserve wiel zodat ik op een gelijke vloer hoogte kom als een 7 zitter
 
Bovenaan Onderaan