Aftermarket achteruitrijcamera

Oknot

Forumguru
Goedemorgen,

Ik kwam op ebay deze achteruitrijcamera tegen.

http://www.ebay.com/itm/231657702907?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Nu vroeg ik mezelf af of dit een kwestie is van inbouwen en aansluiten op mijn radio (bolero) en dat het vervolgens gewoon werkt of moet er nog software oid ingeladen worden. Verder zitten er reeds parkeersensoren voor en achter op de auto en wellicht dat dat ook niet samen gaat. Anyhoe voor de prijs vd camera leek het me wel leuk om te hebben maar om nou iets te gaan kopen wat niet gaat werken is dan ook weer zonde. Vandaar dus mijn vraag.

Kirsten

Senior Member
Als je ziet dat een volledig camera systeem soms wel 2000 euri's of meer kan kosten, zou ik sterk twijfelen of een camera van 17 USD helemaal volledig zal werken zonder software of zoiets dergelijks

kansberg

Forumguru
Rechtstreeks aan de Bolero koppelen zal niet gaan vrees ik, en als je daar dure interfaces en/of kabels voor bij moet kopen ben je nog duur uit. Verwacht niet veel van een dergelijke camera, lage resolutie en de kwaliteit is op't randje. Heb ze wel eens in de vingers gehad. Voor de Superb bestaan er mooiere, maar helaas ook duurdere oplossingen.
Ik zag ook dat je PDC rondom hebt, in de praktijk luister je voornamelijk naar de pieptoon en kijk je niet op het schermpje. Dat geldt ook als je een camera geïnstalleerd hebt. Wel handig als je de haak onder de disselkop van de caravan of aanhanger wilt manoeuvreren :jaja:

Kogamyata

Senior Member
@Oknot Kijk ook eens bij Alibaba, daar staat ook 'n draadloze voor weinig. Zelf heb ik piepers in de achterbumper van Alibaba en die werken voortreffelijk.€ 15,- ex-inbouw. Maar dat kun je zelf als je handig bent via de achteruirijlamp.
Succes.
Joop.

Oknot

Forumguru
Thnx allen voor de feedback. Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat het idd geen plug en play situatie betreft en zoals @kansberg al aangeeft heb ik al sensoren rondom dus waarom überhaupt de moeite doen zou je zeggen. Het zal meer met spontane koopdrift te maken gehad hebben denk ik. In mijn vorige auto heb ik ipv pdc wel een achteruitrij camera gehad en dat vond ik toen wel helemaal fantastisch. Maar voor nu stel ik me tevreden met het prima werkende pdc systeem.

Octaaf

Forumguru
even een oud draadje afstoffen.
ik wil ook wel een achteruitrijcamera inbouwen op de S2C.
zijn er inmiddels meer ervaringen bijgekomen?
zie dat er 2 opties zijn: 1) ipv een kentekenlicht, 2) ipv de handgreep.
zag op youtube een filmpje waarbij het gat van de handgreep groter moest worden gemaakt om de unit te laten passen. (niet mijn voorkeur, want ik vind dradentrekken geen probleem, maar als ik in het metaal moet gaan zagen....)

nog niet gezocht of mijn Amundsen+ al gereed is voor plug&play, of dat er een module tussen moet komen

Bovenaan Onderaan