After market lederen bekleding

sitechris

Donateur
Ik zit er aan te denken om alsnog leren bekleding in mijn auto aan te schaffen, weet iemand daarvoor een goed adresje. En wat zijn de kosten ongeveer?
 

Deje

Lid
Probeer het hier eens...
Geen idee of het wat is hoor, weet alleen dat ze hele series voorzien van leren bekleding (b.v. Hyundai)
D.K. Schweizer NL

yeah.gif
 

Erikje

Actief lid
die van mij is voorzien met aftermarket leer (maatstoel, passagierssportstoel,achterbank, middenarmsteun en alle deurpanelen) via Nieuwkoop, Den Bosch die daar een speciaal adres voor hebben. de naam weet ik helaas niet meer. Het zit er in elke geval erg mooi in.
 

sitechris

Donateur
Via de dealer ben ik terecht gekomen bij Auto Comfort (Auto Ras) in Nieuwegein, hebben veel Skoda's al gedaan en bij Skoda Center Utrecht zijn ze vol lof over dit bedrijf. Ben er wezen kijken, heb nog even in een andere auto gekeken en het zag er goed uit. Nu nog even kijken of dat ook voor de offerte geldt. Die krijg ik medio volgende week.
 

Erikje

Actief lid
Ik ga is ff checken waar die van mij ook alweer is voorzien van leer: ziet er puik uit en is perfect schoon te houden.
 

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Via de dealer ben ik terecht gekomen bij Auto Comfort (Auto Ras) in Nieuwegein, hebben veel Skoda's al gedaan en bij Skoda Center Utrecht zijn ze vol lof over dit bedrijf. Ben er wezen kijken, heb nog even in een andere auto gekeken en het zag er goed uit. Nu nog even kijken of dat ook voor de offerte geldt. Die krijg ik medio volgende week.

[/ QUOTE ]

De offerte was verder goed en inmiddels is het leer erin geplaatst. In fotogalerij heb ik meer foto's geplaatst.
 

Bijlagen

  • 48035-achterbank4_800.jpg
    48035-achterbank4_800.jpg
    38,1 KB · Weergaven: 140

LenK

Forumguru
Leer ziet er mooi uit, maar de verwerking van het leer kan ik minder waarderen. Er zit toch best wat golving op plaatsen waar het niet hoort (zijkanten bestuurderstoel bijvoorbeeld).
Achterbank achter bestuurder en middenarmsteun zijn ook niet geweldig.
Maar ja, bij zo'n lichte kleur zie je natuurlijk alle details goed.
En deurpanelen niet gedaan? (wegens soundsysteem = te veel werk?)
 

ad5000

Actief lid
Ik heb ook overwogen acheraf leer te nemen en de auto alleen me de fabrieks stoelverwarming te nemen. Werd net ff te duur volgens de leasemij.

Misschien dat ik een van deze leveranciers nog zo gek kan krijgen de overgebleven lapjes stof van mijn Duo Ivory nog voor een schappelijk prijsje te vervangen voor leer
icon_smile_question.gif


Cabarra doet dat overigens niet... Wel leveren ze een basis voor 1400, maar dat raden ze iedereen af, gek.
confused.gif


Het meest leveren ze een klasse duurder en die kost 2000 euro.
 

sitechris

Donateur
1750 excl btw. Ze hebben de deurpanelen overigens wel gedaan, alles waar stof zat, zit nu leer.

Voordelen van achterafbouw:
- Volleder, in tegenstelling tot fabrieksinbouw waar ze voor de delen die je niet aanraakt kunstleer gebruiken)
- Je kunt zelf je kleur uitkiezen (rood, paars, zwart, bruin etc etc). Je hebt bv. verschillende kleuren beige waar je uit kunt kiezen. Ik heb gekozen voor een iets warmere versie van beige dan de fabriekskleur. Je ziet bij de portieren ook een klein beetje verschil, maar ik vind het zelf mooier en vooral warmer en uitnodigender eruitzien. Alleen komt dat op de digitale camera niet zo goed tot uiting.
 

Frankie

Actief lid
Hey sitechris, ik heb een bestelling staan voor een BE met o.a. duo ivory. Jij had normale ivory, toch ? Ik zie op de foto zwarte vloermatten in de je auto. Heb je dat zelf moeten doen, of lagen die er toch al in ? Ik vind wat in de folder staat, alles beige, n.l. een beetje teveel van het goede..
 

TRP

Nieuw lid
Kun je ook een leren stuur bestellen bij deze bedrijven? Zie ik zo snel niet staan op al die sites. Of is dat niet aan te raden?
 

sitechris

Donateur
Wel kun je je stuur laten bekleden met leer. Of ze een nieuw Skoda stuur kunnen leveren, denk het niet. Moet je toch bij de dealer zijn als je een origineel stuur wilt hebben.
 

TRP

Nieuw lid
Wel kun je je stuur laten bekleden met leer. Of ze een nieuw Skoda stuur kunnen leveren, denk het niet. Moet je toch bij de dealer zijn als je een origineel stuur wilt hebben.

Bedankt voor de info. Heeft iemand zijn stuur ooit met leer laten bekleden, en zo ja, bevalt dat? Wordt het stuur dan niet te dik om normaal vast te kunnen houden?
 
Bovenaan Onderaan