afstellen koplampen O2

MMM

Lid
De afstelling van de koplampen van de O2 is op een aantal manieren te regelen. Twee stelschroeven aan de voorzijde voor horizonltaal en vertikaal afstellen van de lichtbundel.

Verder zit er nog een derde stelschroef aan de achterzijde van de lamp-unit. Wie weet wat deze precies doet?

En zijn de voor-mistlampen nog instelbaar? (of is die derde daar soms voor /forum/images/graemlins/confused.gif )

Ik ben benieuwd.
 

higgy

Forumguru
Het laatste waar ik zelf aan zou gaan klooien is m'n koplampafstelling. Dat doen ze maar lekker in de garage.
 

VEEJAY

Forumguru
De mijne staan iets te hoog, het hindert dan ook mijn voorbumperklever. En die gaan dan vaak opzij. Ik laat het lekker zo, APK is over 3 jaar /forum/images/graemlins/winkie.gif
 

higgy

Forumguru
Voorbumperklever... /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Matra_Murena

Actief lid
Zag laatst een auto staan met een voorbumpersticker waarop in spiegelbeeld stond "Als je dit kunt lezen, ga dan eens opzij!" Misschien iets voor je??? /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/473.gif
 

MMM

Lid
Dat zou je denken, maar ik had al geruime tijd mijn twijfels of ik niet méér de berm of de weg aan het belichten was. Gisteren met die mist kon je goed de lichtbundel zien en wat denk je? ......
 

VEEJAY

Forumguru
Bij mij is het behoorlijk wat dat richting de berm gaat, zal wel zo horen denk ik (verkeesborden etc)??
 

Deje

Lid
De koplampen zijn met de twee schroeven aan de voorkant af te stellen: De bovenste is voor de hoogte verstelling, de onderste is voor de links-rechts verstelling.
De schroef aan de achterkant is alleen voor bevestiging van de lampunit. Als je deze helemaal los draait en de haak naast de koplampunit naar het midden uittrekt kan je de hele unit naar voren trekken om lampen te wisselen.
De mistlampen zijn ook met een schroef in hoogte te verstellen.
/forum/images/graemlins/473.gif
 

MMM

Lid
Bedankt voor de info. Zo te lezen iemand die weet waar ie over praat.

Je vertelt me dat de mistlampen ook in hoogte zijn te verstellen. Wellicht weet je ook waar de instelschroef zich bevindt?

Ik heb overigens ook nog een andere punt op het forum ter discussie gesteld. Ik weet niet of je dit gelezen hebt, maar het is te vinden op: http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Number=17479&page=2&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1#17479 . Wellicht heb je daar ook ervating mee.

Ik hoor graag van je.
 

Deje

Lid
De afstelschroef voor de mistlampen zit naast de unit zelf aan de bovenkant.
Ik weet niet of de gril tussen de lampen moet worden verwijderd, of dat je er zo bij kunt, dat heb ik zelf nog niet bekenen.
/forum/images/graemlins/923.gif
 
Bovenaan Onderaan