Afstandsbedieningen werken niet en bestuurderskant raam wil niet omlaag

Berco

Nieuw lid
Ik ben net sinds deze week de nieuwe eigenaar van een Skoda Fabia Comfort 1.4i MPI van eind 2000 en ze is echt een pareltje. De auto is gekocht bij een dealer en heeft een nette onderhoudsgeschiedenis.

Helaas werken 2 dingen niet goed aan deze auto, verder is zij echt gaaf. Als eerste de afstandsbedieningen, bij de dealer bleek het al dat deze niet werkten. Ze zeiden dat we de batterijtjes moesten vervangen, waardoor dat dit dan weer werkte. Hier gingen wij ook vanuit, maar dat bleek niet het geval te zijn. Verder werkt de centrale vergrendelingen uitstekend.

Ik ben vanochtend naar een sleutelmaker geweest en hij heeft mij verteld dat er niks mis was aan beide sleutels. Hij dacht dat het wellicht mogelijk kon zijn dat de auto opnieuw de sleutels moest inlezen en dat gingen wij toen direct even doen. Op een of andere manier bleek dit niet te werken. Tijdens het inlezen proces moest de sleutelmaker 2 maal op het sluitknopje drukken van beide sleutels, maar we kregen geen reactie terug van de auto. Hij heeft het ook geprobeerd met andere sleutels om te kijken of die van mij er niet bij hoorden, maar hier kreeg hij ook geen reactie op.

Hij vond het zelf frappant dat beide sleutels 3 knoppen hadden (sluiten, kofferbak, openen) ipv 2, vandaar dat hij dit ging testen.

Als tweede (zoals de titel het ook beschrijft :) ) wil het raam van de bestuurderskant niet omlaag, maar dit is een bijzondere situatie. Dit werkt alleen niet als de lampen aan zijn, als ik de lampen uit heb (de lampenknop helemaal naar links) dan wil het raam van de bestuurderskant wel omlaag.

Kan het zo zijn dat deze twee fouten bij elkaar in verband zitten?

Als iemand een oplossing weet op dit probleem dan hoor ik het graag :) Of als ik enige stappen moet uitvoeren of meer informatie moet geven, dan hoor ik het ook graag :)

KWc

Lid
het raamprobleem zou wel eens aan de comfortmodule kunnen liggen, evtl. draadbreukje in het portier?

werken de raamknoppen in de overige portieren normaal?

E

Ex-lid 9621

De sleutel is naar mijn weten maar met 2 knoppen. Het lijkt erop dat de garage wel de sleutels heeft ingeleerd om te kunnen starten, maar misschien niet in de comfort module om de deuren op afstand te openen. Maar dit is verschillend per motortype (te vinden op een sticker naar je reserveband).

De comfort module bedient de ramen en (een deel) van de centrale deurvergrendeling. Gaat het raam ook open als je alleen stadsverlichting aan heb staan? (Bovenop wat kwc zegt)

polf

Senior Member
For info:
Ik heb een januari 2001 Fab1 comfort 1.4 MPI (AQW) en die heeft af fabriek 3 knoppen op beide geleverde sleutels.(sleutels van TS zouden dus best nog de originele nog kunnen zijn).

E

Ex-lid 9621

Ah, ik heb dezelfde motor en bouwjaar. Toch heb ik maar twee knoppen. Maar ik heb dan ook een sedan. Misschien dat dit voor een hatchbak of station anders is.

Bovenaan Onderaan