Afstandsbediening op portiersloten

Vlaar032

Senior Member
Ik heb 2 van die losse afstandsbedieningen voor de portieren. Eèn voor deze jongen, èèn voor het vrouwtje.
Echter sinds een paar maanden kan ik er maar èèn werkend krijgen op de "Purk-manier", overigens waarvoor alsnog dank. OF nummer 1, OF nummer 2, echter niet meer beide tegelijk. Omdat ik de wagen niet zo vaak gebruik heb ik de mijne maar even weggehangen, en die paar keer gebruik ik de sleutel wel. 't Vrouwtje kan lekker zappen.
Maar hoe kan het dat zoiets opeens niet meer werkt? Er zitten in beide nieuwe batterijtjes.
 

Tachi

Actief lid
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij moet je beide afstandsbedieningen tegelijkertijd inleren. Anders weet de ontvanger in de auto niet dat je meerdere afstandsbedieningen gebruikt, zo heb ik me laten vertellen.

Ik had een handleiding (met plaatjes) waar dit uitgelegd werd, maar die kan ik helaas niet meer vinden.
In basis was hetzelfde als één AB inleren. Dus ik neem aan "Purk-manier". Maar je moest ergens halverwege ook je tweede AB inleren.
 

purk

Senior Member
ja beide moeten gelijk naar elkaar ingeleerd worden. Op de Purk manier ( grappig )
 

martijn v o

Forumguru
Ik heb 2 van die losse afstandsbedieningen voor de portieren. Eèn voor deze jongen, èèn voor het vrouwtje.
Echter sinds een paar maanden kan ik er maar èèn werkend krijgen op de "Purk-manier", overigens waarvoor alsnog dank. OF nummer 1, OF nummer 2, echter niet meer beide tegelijk. Omdat ik de wagen niet zo vaak gebruik heb ik de mijne maar even weggehangen, en die paar keer gebruik ik de sleutel wel. 't Vrouwtje kan lekker zappen.
Maar hoe kan het dat zoiets opeens niet meer werkt? Er zitten in beide nieuwe batterijtjes.

Inleren was iets in de trend van in de auto gaan zitten contact aan/ contact uit/ contact aan en dan op het knopje van de ab drukken.
Dit moet je voor beide ab's doen en als het goed is werken ze dan allebei weer.

Het heeft te maken met de rollende code die de ab en de auto uitwisselen. Als je een ab iets te lang niet meer gebruikt dan ziet de auto hem als vreemde sleutel.
 
Bovenaan Onderaan