Afstandsbediening centrale deurvergrendeling

Witte Yeti

Actief lid
Achteraf heb ik spijt dat ik voor mijn Yeti geen afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling heb gekozen.
Er blijkt geen slot op de achterklep te zitten en dit is soms erg onhandig.
Weet iemand of het mogelijk is om een afstandsbediening te (laten) monteren?
 

Ronnie

Forumguru
Dit wordt (volgens ETKA) niet aangeboden als achterafinbouwpakket......
Misschien maar zoeken naar een aftermarket?
 
Tja, toch raar dat achteraf geen centrale deurvergrendeling ingebouwd kan worden!
Als het er wel inzit en je hebt schade b.v. een deur is compleet loss incl. de benodigde onderdelen voor de centrale deurvergrendeling dan word het toch ook vervangen! volgens mij bestaat het uit verschillende losse onderdelen en computer programmering! dus wel vreemd dat je als het er niet standaard inzit je moet uitwijken naar een ander carpart merk!
 

Ronnie

Forumguru
Sleutelherkenning is ondergebracht in het instrumentenpaneel, (vervangen), portier vergrendelingsmodule vervangen, enz.
Wordt volgens mij een duur grapje.........
 

Gieliovd

Forumguru
Alles kan.... alleen zoals Ronnie zegt zit het het net even dieper dan "een kastje in de deur en een 12V draadje ernaartoe".

Comfortmodule, ontvanger, zender, kastjes in de deuren...

Zo zie ik het...

Al heb je wel after market setje die je "zo even op je bestaande CV aansluit".
 

Vdub

Actief lid
zit het niet, net zoals 'vroeger' gewoon aan/in de comfortmodule, kan me nl niet voorstellen wat het instrumentenpaneel met de CV van doen heeft.
 

Ronnie

Forumguru
zit het niet, net zoals 'vroeger' gewoon aan/in de comfortmodule, kan me nl niet voorstellen wat het instrumentenpaneel met de CV van doen heeft.
Ik wel.....
Voertuigcodeherkenning, sleutelcode, antidiefstalcode en nog een aantal van deze code's zijn opgeslagen in het instrumentenpaneel.
 

Vdub

Actief lid
Ik wel.....
Voertuigcodeherkenning, sleutelcode, antidiefstalcode en nog een aantal van deze code's zijn opgeslagen in het instrumentenpaneel.

KLOPT, maar heeft nog niks van doen met het openen van de auto, want met het openen wordt de auto niet gestart.
 

Vdub

Actief lid
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek niet de hele voorgaande reactie te quoten als dat niet nodig is. Gebruik dan aub de @<gebruikersnaam> methode.[/MODERATORBREAK]

En? werkt ie al?
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat je de prijs misschien kan achterhalen bij de andere Skoda type's
Want dit is niet een iets van de laatste tijd !
meen dit al in de tijd van de Fabia 1 gezien te hebben.
 

Witte Yeti

Actief lid
Vandaag is de afstandbediening voor de centrale deurvergrendeling ingebouwd. De set (art. nr. BKA600003A) kost excl. inbouwen € 71,85 ex. BTW. Totaal prijs (set + inbouwen) € 325,- incl BTW. Dit is de eerste set die de dealer heeft ingebouwd. De set is ook geschikt voor de Octavia (IZ).
 

EdV

Nieuw lid
Vandaag offerte van H&K enschede ontvangen voor eenzelfde aanpassing:

De afstandsbediening kost 189 euro incl. montage en BTW. Er moet namelijk een regelapparaat in worden gebouwd.
De lakstift mato brown is leverbaar, deze kost 8,47 euro.
 

Witte Yeti

Actief lid
Ik ga toch maar even contact opnemen over dit prijsverschil.
De afstandbediening werkt goed tot op een afstand van 10 -12 meter.
 

Witte Yeti

Actief lid
Vandaag offerte van H&K enschede ontvangen voor eenzelfde aanpassing:

Ik ben wel benieuwd hoelang de dealer met de montage bezig is geweest. Bij mij zijn ze nog coulance geweest met het in berekening brengen van de arbeidstijd, omdat dit de eerste keer was.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het blijft hoe dan ook een hoop geld vind ik. En zie ook nog steeds niet zo wat nu het voordeel is t.o.v. handmatig. Mits de sloten goed werken natuurlijk:winkie:
 

Witte Yeti

Actief lid
Het is zeker niet goedkoop, had het achteraf beter bij de koop erbij moeten bestellen. Het grote nadeel is, dat er geen slot op de achterklep zit en je eerst de deuren en achterklep met de sleutel moet ontsluiten, voordat je de achterklep kunt opendoen.
Voordeel van deze set, je kunt op 2 manieren je deuren opendoen. Als de afstandsbediening op de een of andere manier niet werkt, dan heb je je sleutel nog om te openen/sluiten
 
Bovenaan Onderaan