Afstandsbediening batterij vervangen?

Waalko Kramer

Forumguru
Is het normaal dat je binnen een jaar je batterij moet vervangen van je afstandsbediening!

Maxidot geeft aan: Batterij vervangen!!

Eind januari 2014 is deze ook al vervangen.
 

Joske

Forumguru
mijn sleutels zitten altijd in de broekzak en het is nog steeds de originele batterij van de Fabia 1.. en dat na 8 jaar reeds :pieker:

als ie dienst weigert neem ik de spiksplinternieuwe reserve AB van ook 8 jaar oud :D
 

Cordoba

Forumguru
@Joske Er zijn ook garages die bij iedere beurt standaard de batterij vervangt, en daar verder niets over zeggen of op de rekening zetten.
Ik had het een poosje terug ook dat ik binnen een half jaar opnieuw de batterij moest vervangen, maar daarbij moet ik wel zeggen dat de batterij die er bij de eerste vervanging in ging, al jaren in de kast lag. (in de praktijk gaan ze dan toch achteruit)
 

Waalko Kramer

Forumguru
Maar ik ging net weer weg met de auto en geen foutmelding op mijn Maxidot met de melding batterij vervangen!!

Ik heb dit probleem al sinds ik de auto heb (jan. 2014) en inmiddels is de batterij al 2x vervangen voor een nieuwe.

De afstandsbediening die mijn vrouw in bezit heeft geeft geen foutmelding.
Kan er iets in de sleutel zitten wat niet oke is?
 

Cordoba

Forumguru
2 x vervangen binnen een jaar en dan weer een melding lijkt eerder op een ander probleem te wijzen. Mogelijk slecht contact (slappe 'veer' die de batterij aandrukt, of roestig contact), of misschien dat de AB-zender (of de transponder) niet helemaal 100% is, en dat een slecht signaal de foutmelding genereert.

(ik weet dat de transponder in principe alleen via de leesring bij het sleutelcontact wordt uitgelezen, maar sluit niet uit dat Ecu/Maxidot hier toch een koppeling maakt die misschien niet helemaal juist is)
 

Ridley

Forumguru
Hier idem: vanaf januari 2012 al 4 nieuwe batterijen versleten. Nu geeft minidot weer aan 'batterij vervangen'. Deze keer ga ik gewoon wachten tot ik de nieuwe auto heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Waalko Kramer

Forumguru
Net gesproken met de garage en zij gaven aan dat de afstandsbediening nog wel een jaar kan werken op dezelfde batterij.

Dus ik neem gewoon het risico.
Anders een batterij 2032 op voorraad mee nemen.
 

Barrokok

Actief lid
Toevallig kreeg ik vandaag bij mijn 1 jaar oude OIII ook de melding dat de batterij vervangen moet worden. Ik kan nog wel starten zonder de sleutel te gebruiken, maar het sluiten en openen van de deur door mijn hand op de deurklink te leggen, werkt niet meer.
 

micky

Forumguru
Dan zou ik pas vervangen als ze daadwerkelijk dienst weigert :)
Waarom eigenlijk, kost toch niets zo'n batterijtje, het valt altijd uit wanneer het je net niet uitkomt (keiglad buiten, regen, hagel grote kalkoen onder de arm voor kerst en de deur wil niet open, moet je gewoon de kalkoen op de natte straat zetten) nee, deze jongen vervangt alles direct bij het eerste signaal :deuk:
 
Bovenaan Onderaan