Afstandbediening mysterie na vervangen batterij

redriver

Senior Member
Vandaag na melding op dashboard batterij afstandbediening vervangen. Bij indrukken knop zie ik het ledje knipperen en auto reageert. Maar bij 2e poging knippert ledje op afstandbediening niet meer en auto reageert niet. Nog een keer batterij gewisseld maar geen resultaat. Reserve afstandbediening gepakt en daar bij indrukken reageert de auto ook niet en ledje knippert ook 1 keer bij eerste keer indrukken. Daarna ook niet meer. Het kan toch bijna niet dat beide afstandbediening defect zijn ? Moeten ze opnieuw gesynchroniseerd worden met de auto ? Hoe gaat dit in zijn werk ? Nu voorlopig maar kapje bij deur verwijderd en deur met sleutel open en dicht doen. Wie heeft de oplossing ?

Betreft dit type afstandsbediening:

redriver

Senior Member
Oplossing snel gevonden. "Nieuwe" batterijen bleken paar jaar over de datum. Had gelukkig nog Varta CR 2032 setje liggen met datum 2030. Die erin en het werkt weer ...... volgende keer beter opletten :-/

EdK

Forumguru
Ook na verwijderen oude batterij de knoppen ingedrukt voor nieuwe er in gaat !!??
Staat als goed is in de manual, althans ik moest dit wel doen met de Fabia 4

Exacte volgorde staat in de manual op papier of online

Edit: tsja oude batterijen kan natuurlijk ook... :D

redriver

Senior Member
Was niet nodig. Heb ik voorgaande keren ook niet gedaan. Dus gewooon oude batterij eruit , nieuwe erin en klaar. Mits batterij dus vol is ;)

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan