Afstand tussen de wielkasten in de kofferbak Combi

Beste forumleden,

Momenteel heb ik een Skoda Octavia Combi uit 2002 op het oog.
Op dit moment rij ik in een Seat Cordoba Vario, met als probleem dat de afstand tussen de wielkasten te klein is om een hondenbench parallel aan de leuning van de achterbank te zetten en deze vast te maken aan de hoofdsteunen.
Nu ben ik er vrijwel zeker van dat een Octavia breed genoeg is om wel op deze manier een bench te kunnen vervoeren, maar toch wil ik jullie om een gunst vragen of iemand de afstand kan meten tussen de wielkasten.
We hebben twee hondenbenches van 91 cm lang, dus minimaal moet deze afstand voor ons 92 cm zijn.

Alvast bedankt aan degene die mij met deze, wellicht wat gekke, vraag kan helpen.

Groet Floris
 

SuperBeeb

Forumguru
Vond ergens op briskoda dat min breedte 99 cm zou zijn, en diepte 105. Autoweek noemt net niet de breedtemaat
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe en de informatie op Briskoda geschreven is dat het 99cm zou zijn.
Mocht ik morgen een goede bezichtiging hebben en de Skoda inderdaad kopen, dan zal ik mij netjes voorstellen op het forum :)!!
Maar nu als niet Skoda rijder is dat nog iets te voorbarig toch?
 

turboturbo

Forumguru
Verd*rie, m'n nieuwe profi meetlint die ik voor vaderdag gekregen heb is nu alweer zoek.... :mad:

@GJ M , nee het probleem is er juist in gelegen dat ik in een heel klein huis woon, en alleen een klein schuurtje heb...:bloos:

Dus maar m'n toevlucht gezocht tot de breimand van mrs. turbo..... :geek:

@sikarams ik meet 100,5cm tussen de wielkasten als ik het meetlint zo strak mogelijk houd. Streep die 5mm weg om de onvermijdelijke kronkeling van het meetlint te compenseren kom je op 100cm precies. Dus die 99cm min afstand van briskoda klopt!
De ruimte buitenom de wielkasten is 120cm breed.

Hoogte van de opening van de klep is van boven tot onder bij mij 74cm maar dat kan meer zijn bij een model zonder verhoogde / dubbele laadvloer (wat er bij mijn Octavie in zit)

Ben je hier iets mee geholpen?
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    122,7 KB · Weergaven: 7
  • image.jpeg
    image.jpeg
    121,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan