Afschrijving

___JC___

Forumguru
Binnenkort mag ik EINDELIJK mn nieuwe Super-B ophalen en dus moet ik mn huidige Octavia weer inleveren. Nu doe ik dat eerlijk gezegd niet met pijn in mn hart.
:yeah:

Nu had ik bij de leasemaatschappij toch even geinformeerd wat ze vragen voor een 4 jaar oude diesel met 120.000km op de teller. Het antwoord verbaasd me toch wel, EUR 11.250. Dat wil zeggen dat deze auto met een nieuwwaarde van ruim EUR 35.000 in 4 jaar een afschrijving heeft gehad van EUR 24.000. Dat is EUR 6.000 per jaar en EUR 500 per maand!!
Bizar duur rijden wat mij betreft. Je zal zo een ding prive gekocht hebben.
:407:

Wasmachineman

Forumguru
Zal wel een soort handelsprijs zijn ?
Of ze willen je matsen en dat jij hem via dit forum kan doorverkopen ?
Want de verkoopprijs zal inderdaad wel een stuk hoger zijn !!

___JC___

Forumguru
Dit is pas de tweede leaseauto waar ik de overnameprijs van opvraag. Maar ik krijg niet het gevoel dat leasemaatschappijen de berijders heel erg matsen met de prijs eigenlijk. Ik denk dat de dieselmarkt gewoon volledig ingekakt is.

Captain Hook

Forumguru
Ik vrees dan ook met grote vreze als ik bij de garage ga vragen wat ik voor mijn O2 terugkrijg als ik een nieuwe zou kopen... :407:

___JC___

Forumguru
Eens, maar dan koop je toch geen nieuwe auto als privé rijder? Na 4 jaar is de afschrijving bijna niks meer. ff goed laten schoonmaken en poetsen en voila een mooie kar voor weinig.

Captain Hook

Forumguru
Na 4 jaar is de afschrijving bijna niks meer.
Was het maar waar.
Ik heb mijn O2 overgenomen van de leasemij. (ik was ook de oorspronkelijke berijder). Toen was de auto ruim 3 jaar oud en was er al 20.000 euro op afgeschreven.
M.a.w. nieuw kostte 'ie 35K, en ik nam 'm over voor 15K. Was toen een mooie deal. Voor dat geld kon ik toen niet zo'n auto kopen met die opties en motor, in de 2de hands markt.

Vanmiddag eens gevraagd bij de Skoda dealer wat ze nog voor m'n auto geven.... :shocked::shocked::shocked: Ik mocht blij zijn met 8 a 9 duizend. :mad:
Terwijl de ANWB koerslijst nog aangeeft dat mijn O2 10.300,- zou moeten opleveren bij verkoop. Maar ja, hoe verkoop je zo'n auto op een betrouwbare manier aan een particulier?

Of zijn er hier belangstellenden?

VEEJAY

Forumguru
Ik heb ergens hetzelfde verhaal gepost zoals Captain Hook vorig jaar.

Leasemij wilde 10700 maar de handelswaarde was 7500. Misschien had een stoere grill wel meer waarde aan de auto toe kunnen voegen..

Wasmachineman

Forumguru
Vanmiddag eens gevraagd bij de Skoda dealer wat ze nog voor m'n auto geven.... :shocked::shocked::shocked: Ik mocht blij zijn met 8 a 9 duizend. :mad:
Terwijl de ANWB koerslijst nog aangeeft dat mijn O2 10.300,- zou moeten opleveren bij verkoop. Maar ja, hoe verkoop je zo'n auto op een betrouwbare manier aan een particulier?

Of zijn er hier belangstellenden?

Dus als je een goede prijs wil hebben voor je privé auto dan dus particulier verkopen. Via dit www.skodaforum.nl hier of daar www.marktplaats.nl
Zelf heb ik in 2006 onze privé auto via marktplaats verkocht, duurde 6 weken, en toen veel meer opgehaald dan als inruiler. Nou ging het wel om een aparte auto, een Terios uit 1999 met 30k km compleet uitgevoerd, waar er maar weinig van waren in deze uitvoering.
Met de dealer kun je bij aankoop nieuwe auto afspreken wat de prijs is als je hem inruilt daar (dealers hebben liever geen inruiler !) maar hij zal jou ook wek tegemoet willen komen als je zegt dat je het eerst zelf probeert. Lukt het niet (tijdig aangeven) dan mag je hem voor de afgesproken prijs inruilen. Zo hebben wij het ook gedaan indertijd !

___JC___

Forumguru
Ik heb ergens hetzelfde verhaal gepost zoals Captain Hook vorig jaar.

Leasemij wilde 10700 maar de handelswaarde was 7500. Misschien had een stoere grill wel meer waarde aan de auto toe kunnen voegen..

Die haal ik dr af natuurlijk VJ dus dat zit nog niet eens in de waarde opgenomen!

LenK

Forumguru
Particulier verkopen wil je daar wel aan beginnen? Zeker niet als je meer de 10K denkt te krijgen.

Proefritje en je auto wordt in de prak gereden, jammer dag auto of dag no-claim.
Na adverteren krijg je 2 tattoo Sjonnies op bezoek die dat karretje wel ff willen zien, ai, hoe werk je die de deur uit?
En hoe regel je de betaling en overdracht?
Wat doe je als de auto snel mankementen heeft en men komt verhaal halen?

Allemaal risico's. Voor mij hoeft het niet. Dan maar liever inruilen.

Tenzij je zelf een Sjonnie bent natuurlijk en samen met een paar maten de argeloze koper opwacht.

Constant

Erelid
Ik rijd mijn auto's altijd helemaal op, een 11-12 jarige auto is redelijk hetzelfde waard. Geen zorgen over een te snelle afschrijving na een paar jaar :489:

___JC___

Forumguru
Ik neem niks over hoor voor de duidelijkheid. Als ik m over zou nemen dan zou ik er al een koper voor moeten hebben. Maar het bedrag van de afschrijving was hetgene wat me verbaasd.

Wasmachineman

Forumguru
Betrouwbaar verkopen kan als je een ANWB rapport hebt van de auto.
Dit kost wel wat, maar kun je verdelen.... 50/50 Koper / verkoper ? Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor auto je gaat verkopen op marktplaats. Ik heb geen Sjonnie gezien of gesproken.
Maar als je je auto wil verkopen met km stand van 175k km dan kun je misschien Sjonnies en Anita's verwachten ! En het prijsverschil wat Captain Hook aangeeft is wel heel erg klein om het zelf te gaan doen. Zou ik hem ook lekker inruilen. Maar bij mij was er wel een groot prijsverschil waardoor ik:
A meer kon krijgen voor de auto en
B er nog een korting werd gegeven door de verkopende partij van de huidige Fiat Panda. Want die gaf aan liever geen inruiler te ontvangen.
Marktplaats staat niet voor niets vol met auto's, het zijn heus niet allemaal handelaren ! Je moet het alleen willen doen, die rompslomp erbij nemen dus.
En de rompslomp was in mijn geval : 6 Euro aan Marktplaats betalen voor een advertentie, fotootje maken, e-mails beantwoorden, Terios poetsen in wasstraat, afspraak maken voor een proefritje, geld ontvangen en overschrijven op postkantoor. 2000 Euro verdiend in ons geval. De één laat het liggen, de ander niet dus....

Wasmachineman

Forumguru
Ik neem niks over hoor voor de duidelijkheid. Als ik m over zou nemen dan zou ik er al een koper voor moeten hebben.

Mijn leasemy geeft de berijder een bonus van 500 euro als ik hem verkoop aan een buurman of familielid. En verkopen.....ik geef alleen de naam dus van de geïnteresseerde en Leaseplan neemt verder contact op en handelt af. En als de koop gedaan is krijg ik mijn bonus !

Wasmachineman

Forumguru
Particulier verkopen wil je daar wel aan beginnen? .

Je moet ook niet thuis afspreken maar bij de McDonalds bijvoordbeeld.
Als je een ANWB rapport hebt geeft dat een bepaalde garantie aan de koper !
Auto in de prak rijden, tja dat is lullig denk ik !:1884:
Alles staat of valt met het contact wat begint met email, daarna een telefoontje om af te spreken, neem iemand mee die het leuk vind om mee te gaan met jou.
En er lopen niet alleen maar kl**tzakken rond hoor !

Bovenaan Onderaan