Afscheid van mijn trouwe Octavia

octavia-gek

Actief lid
Precieze levertijd van de O3 kunnen ze je nu ook niet geven
levering waarschijnlijk in Dec. volgens mijn dealer van Loon te Gouda
als dit zo is dan is het lood om oud ijzer voor de levertijd van de Skoda of Mazda.

Bijlagen

• Mazda 6(12).jpg
    Mazda 6(12).jpg
    44,8 KB · Weergaven: 25

Pendragon

Donateur
Precies Wesly, dat was bij mij ook het geval. Daarbij ging de fabriek ook nog behoorlijk lang dicht vanwege vakantie. Helpt allemaal niet mee.

Praveen

Nieuw lid
Mooie auto. Helaas waren de 19" velgen niet toegestaan door mijn werkgever, anders was het echt de mazda 6 geworden. Heb nu de Volvo v40 D2 R-Design besteld. Verwachtte levering 30 oktober 2013

Praveen

Nieuw lid
D2 is een 1.6 diesel 4 cil. 115pk met 14% bijtelling
D3 is een 2.0 diesel 5 cil. 150pk
D4 is een 2.0 diesel 5 cil. 177pk

Bovenstaande heeft betrekking op de V40

Op dit moment gaan de Volvo V40 D2 als warme broodjes de dealer uit.
Maar de R-Design ziet er wel heel sportief uit.

Nu komt Audi met de A3 ook in 14% bijtelling.......

Joske

Forumguru
dankjewel :)

5 cilinders in de 2.0 diesel? dat zie je toch ook niet vaak in motoren? of ben ik nu zo abuis :pieker:

Praveen

Nieuw lid
De 2.0 diesel met 5 cilinders in een kleine variant van de standaard 2.4 diesel 5 cilinders die in de S60 wordt geleverd

Kensel

Forumguru
Jammer dat het niet de Skoda is geworden, maar ik snap de keuze. Gefeliciteerd met de Mazda!
Het is wel een plaatje om te zien inderdaad (rij eigenschappen durf ik niks over te zeggen, geen ervaring mee).

Wat is doorslaggevend geweest om toch voor de Mazda te gaan en niet voor de O3?

octavia-gek

Actief lid
Doorslaggevend waren de rijeigenschappen (sportiever en stabieler) een sportievere uitstraling(zeker met de 19") en de geweldige trekkracht van 380 nm

Blacky

Forumguru
Ik heb ook eens naar een Mazda 6 gekeken een aantal jaren geleden (voor mijn Skoda tijd) en weet je waar het toen op stuk liep....precies de absurd lange wachttijd. Toen moest ik 8 maanden wachten op de auto die ik wilde. Grote afknapper. En gelukkig heb ik daarna Skoda ontdekt en nog geen dag spijt van gehad.

Nu moet je lang op een O3 wachten.

Pendragon

Donateur
@blacky. Maar vast geen 8 maanden. Toen ik mijn eerste Octavia bestelde had ik hem met 8 weken! En nog geen dag spijt van gehad. Mijn schoonvader is ook helemaal gek van Mazda en heeft nu een CX5, maar kan mij niet overtuigen. De beenruimte achterin en de kofferruimte blijven bij veel merken toch erg achter en als ik zie dat ik een Superb heb voor minder dan die CX5 dan is mijn keuze snel gemaakt. Mazda's zijn behoorlijk dure auto's. Maar de 6 is wel een mooie auto.

Blacky

Forumguru
@Pendragon. Mijn vorige O2 was een demo en had ik vrij snel maar ik had een Passat combi waar ik 7 maanden op heb moeten wachten. Productie werd elke keer verschoven.

octavia-gek

Actief lid
Pendragon

Wat prijs betreft tussen de Mazda en de O3 is dat lood om oud ijzer, ik heb van beide auto's offerte gekregen en daarbij komt de O3 338 euro goedkoper uit, inclusief de opties. beide auto's vallen in de 20% bijtelling.
maar alle optie's van de 03 komen vanaf fabriek, dus ook daar bijtelling over en de opties van de Mazda 6 worden de optie's achteraf geleverd en daar geen bijtelling over, per saldo kom ik met de Mazda 6 netto 30 euro per maand netto goedkoper uit. de levertijd van de 6 is 4 maanden en ik kreeg bij de Skoda dealer een levertijd op van 5 maanden.
Prijs van de 03 inclusief opties: 38160,00 bijtelling 20%=7632 per jaar
prijs van de 6 inclusief opties: 38498,00 - optie's van 3763,00= 34735,00 bijtelling 20%= 6947,00 per jaar
de 19" velgen van de 6 worden via de mijn werk geleverd om het simpele feit dat ik werkzaam bent in de banden.
voor mij was de keus makkelijk.

octavia-gek

Actief lid
maar Pedragon hoe dan ook de Skoda Superb en de O3 blijven prachtige en zeer ruime auto,s
kwa ruimte ga ik echt wel op inleveren.
ik rij nog steeds met veel plezier in mijn Octavia alleen van de DSG ben ik niet van onder de indruk. ben blij dat ik straks weer zelf kan schakelen.

Pendragon

Donateur
@octavia-gek: ik ben over 4 maanden heel benieuwd naar hoe je Mazda eruit zal zien. De 6 is een prahtige auto en ik begrijp je keuze heel goed hoor! Ik heb een 1.8TSi DSG7 gehad en vond het heerlijk, maar het had soms wel gekke dingen, maar zou het zo weer nemen.

Bovenaan Onderaan