Afscheid van de Superb

plas0108

Forumguru
Beste forumleden,

Over 3 maanden ga ik na ruim 2 jaar afscheid nemen van de Superb. Ik heb voor de Superb veel verschillende auto's gehad waaronder de Volkswagen Passat, CC en Audi A5. Dit was mijn eerste kennismaking met de Superb en het merk Skoda en ik moet zeggen dat de Superb tot nu toe de beste auto is geweest die ik ooit heb gehad. Zeker t.o.v. de Audi A5 was de Superb gek genoeg kwalitatief een hele vooruitgang (de Audi was altijd wel iets mee).
De reden van het afscheid is de introductie van de Kodiaq. Ik heb er een paar keer mee proefgereden waarna ik verkocht was aan de Kodiaq en aan het SUV-concept. Helaas is het de Kodiaq toch niet geworden omdat de levertijd momenteel langer is dan 1 jaar :cry: en ik zoveel geduld niet kan opbrengen.
Het is uiteindelijk de Volkswagen Tiguan in de parelmoerkleur Oryx White geworden met volledig R line pakket, 20 inch velgen en heel veel (te duur betaalde) opties (die bij Skoda gewoon standaard zijn op de Style Business). Ik hoop dat jullie allemaal nog veel plezier mogen beleven met de Superb!

Gr.,

Leen

s-line

Forumguru
Een schitterende auto dus! En persoonlijk ook veel mooier maar natuurlijk wat minder ruimte... maar als je dat niet perse nodig hebt is dat geen probleem.:thumbsup:

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf van de Tiguan.
Persoonlijk vind ik die Tiguan weer een stuk mooier dan de Kodiaq. :thumbsup:

Japanese Power

Donateur
Niks mis met de volledige R-uitvoering. M’n collega heeft er ook eentje sinds een aantal maanden, in een woord: bruut. Veel plezier straks!

plas0108

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties. De binnenruimte (vooral de kofferbak) is natuurlijk veel minder dan bij de Superb, je kan helaas niet altijd alles "krijgen" zoals je dat wil.
Om even een indruk te krijgen hoe de Tiguan gaat worden heb ik een paar foto's toegevoegd van de uitvoering zoals ik 'm besteld heb (alleen het panoramadak heb ik niet besteld).

Rline_binnen1.JPG Rline_binnen2.JPG Rline_binnen3.JPG Rline_binnen4.JPG Rline_binnen5.JPG Rline_buiten1.JPG Rline_buiten2.JPG

Cordoba

Forumguru
Veel plezier straks met de Tiguan. Ik dacht op de eerste foto al te zien dat het in Gouda was, maar de foto's aan de achterkant en met de dealernaam op het portier maakten voor mij zeker dat de foto's in Gouda zijn gemaakt.

Antera

Donateur
Erg mooie keus moet ik zeggen. Oogt erg goed en zeker in het R-line pakket. Niks om je voor te schamen

AdB

Senior Member
Het zal je verbazen dat ik als Tiguan-genoot je keuze snap. Je zult er geen spijt van hebben. Imposant en beschaafd, zo zou ik zelf de Tiguan willen definiëren. Oogt wat gewoontjes, maar gaat juist daardoor niet vervelen qua uiterlijk.

Rosinfield

† In Memoriam
Het zal je verbazen dat ik als Tiguan-genoot je keuze snap. Je zult er geen spijt van hebben. Imposant en beschaafd, zo zou ik zelf de Tiguan willen definiëren. Oogt wat gewoontjes, maar gaat juist daardoor niet vervelen qua uiterlijk.
Een soort rijdende rechter avant la lettre ;)

AdB

Senior Member
Dit is de mijne. Geen R-line en geen 20 inch en dus oogt ie wat gewoner dan die van jou..:)

Bijlagen

• sized_tiguan.JPG
    sized_tiguan.JPG
    297,7 KB · Weergaven: 73

AdB

Senior Member
Maar je zult bij bepaalde gelegenheden die immense kofferbak van de Superb gaan missen...dat verzeker ik je.. Ten opzichte van de Octavia III Combi was dat al voor mij 'een stap terug' (laat staan bij de Superb..)

s-line

Forumguru
Ach dat went ook wel weer. Ik zie zelfs mensen die een Superb hebben en dan nog een dakkoffer hebben, nou dan kan je beter een T5/T6 gaan rijden lijkt mij, als je zoveel mee "moet" nemen! De Tiguan is echt veel mooier als de Kodiaq vind ik.:jaja:
Ik moet zeggen dat ik ook van 610liter kofferruimte naar 500 ben gegaan en heb met 5 personen op vakantie nog steeds alles mee gekregen IN de kofferbak. Wel in van die mooie vacuüm zakken maar alles past gewoon.;)

0ri0n88

Forumguru
Ik zie zelfs mensen die een Superb hebben en dan nog een dakkoffer hebben, nou dan kan je beter een T5/T6 gaan rijden lijkt mij, als je zoveel mee "moet" nemen!
Precies dit ;) in mijn o2 hatchback kreeg ik alles voor 2 weken vakantie in de kofferbak en achterruit bleef gewoon vrij. Wat een ruimte bieden die skoda's!

On topic: gefeliciteerd met je tiguan! Schitterende uitvoering heb je en alsnog voldoende ruimte denk ik zo :thumbsup:

CDK

Forumguru
R-Line met 20” is een super dikke auto :thumbsup: Gefeliciteerd en heel veel plezier er mee!!

s-line

Forumguru
Maar genoeg vacuüm om alles mooi mee te nemen in een stuk kleinere kofferbak iig. En niet overal waar ik heen ga is inderdaad een stofzuiger dus idd niet helemaal vacuüm maar het ziet er bijna net zo vacuüm uit!:tongue:;)

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tuulster

Forumguru
Prachtig :thumbsup:, alhoewel ik hem in donkergrijs met dit pakket en deze wielen nog veel mooier vind.....;)

Wat was de levertijd op de Tiguan? @plas0108

Bovenaan Onderaan