Afscheid superb.....

rickvandevelde

Senior Member
Tsja, de tijd is weer aangebroken om een nieuwe leasert uit te zoeken.
Ik heb twee jaar naar tevredenheid in de Skoda Superb mogen rondtoeren en had gehoopt dat het nieuwe type Superb begin volgend jaar leverbaar zou zijn.
Zoals ik van mijn garage gehoord heb zullen de eerste nieuwe Superb's rond de zomer uitgeleverd kunnen worden, dit is voor mij te laat!
Misschien dat ik in de toekomst weer bij Skoda terecht kom. De auto is goed bevallen en geeft veel "value for money", bovendien is de service van mijn Skoda dealer prima!

Ik wilde graag mijn volgende auto met een automaat en bij voorkeur in de 20% bijtelling (ik blijf tenslotte een Hollander)
De keuze is gevallen op de nieuwe Volkswagen Passat variant 1.6 tdi (120pk) highline dsg met een paar extra optie's.
Ik heb me hier echt ingehouden, de optie lijst is enorm, en voor je het weet heb je een auto geconfigureerd van meer dan € 50.000,-

April 2015 gaat als het goed is de omruil plaatsvinden............

ertromp

Forumguru
Ik kan me je keuze zeker voorstellen en het lijkt me zeker een goede. Plaats wat foto's hier tzt

kansberg

Forumguru
Jammer dat de Superb er uit gaat, maar ik lees dat je een goed alternatief hebt gevonden. Vind de nieuwe Passat toch wel de mooiste ooit, zeker in de uitvoering zoals jij hem geconfigureerd hebt. De kofferbak van de Passat Variant is nog 20 liter groter dan in de Superb combi....ik wist niet dat dit kon :pieker:

rickvandevelde

Senior Member
Jammer dat de Superb er uit gaat, maar ik lees dat je een goed alternatief hebt gevonden. Vind de nieuwe Passat toch wel de mooiste ooit, zeker in de uitvoering zoals jij hem geconfigureerd hebt. De kofferbak van de Passat Variant is nog 20 liter groter dan in de Superb combi....ik wist niet dat dit kon :pieker:

Ja klopt, Maar met neergeklapte achterbank wint de Superb het toch wel weer...

DeVisdude

Senior Member
Inderdaad jammer dat het geen Skoda meer gaat worden, maar ik snap je keuze. De passat is een mooie wagen geworden. Veel plezier er mee, en gelukkig duurt het nog even tot die geleverd wordt ;)

s-line

Forumguru
Waarom geen octavia? Als ik iedereen moet geloven is hij net zo groot, zo dan niet groter als de superb. ;)
Veel geluk met de VW, zou ik ook gekozen hebben denk ik, een hele mooie auto!

Cordoba

Forumguru
De keuze voor de Passat is niet zo vreemd, wat ik niet helemaal snap: geen Superb omdat de nieuwe Superb zoals je schrijft pas 'zomer volgend jaar' uitgeleverd kunnen worden, tegenover uitlevering april volgend jaar voor de Passat. Als je 2-3 maanden verder bent zou de nieuwe Superb er mogelijk kunnen staan, dat is wel een heel klein verschil in levertijd. (hoewel ik denk dat de eerste nieuwe Superb eerder in september uitgeleverd wordt aan de klant (ik heb het dus niet over het tijdstip dat ie in de showroom staat, maar dat een klant zijn auto echt op kan halen).

rickvandevelde

Senior Member
De keuze voor de Passat is niet zo vreemd, wat ik niet helemaal snap: geen Superb omdat de nieuwe Superb zoals je schrijft pas 'zomer volgend jaar' uitgeleverd kunnen worden, tegenover uitlevering april volgend jaar voor de Passat. Als je 2-3 maanden verder bent zou de nieuwe Superb er mogelijk kunnen staan, dat is wel een heel klein verschil in levertijd. (hoewel ik denk dat de eerste nieuwe Superb eerder in september uitgeleverd wordt aan de klant (ik heb het dus niet over het tijdstip dat ie in de showroom staat, maar dat een klant zijn auto echt op kan halen).
`
Buiten de door mijn huidige dealer aangegeven leverdatum vraag ik mij inderdaad af of de door mij gekozen uitvoering er dan ook is.
Andere vragen die ook nog open staan zijn:
Hoe ziet de auto er echt uit (internetplaatjes heb ik mijn twijfels over)
Is de auto leverbaar met 1.6 tdi met DSG
Heeft de 1.6 in de superb ook de vernieuwde motor met 120 pk
Wat zijn de prijzen/uitvoeringen/optie's
Er is nog te weinig over de nieuwe superb bekent en de levertijd is van "horen zeggen"

Vandaar mijn keuze voor de Passat

rickvandevelde

Senior Member
Waarom geen octavia? Als ik iedereen moet geloven is hij net zo groot, zo dan niet groter als de superb. ;)
Veel geluk met de VW, zou ik ook gekozen hebben denk ik, een hele mooie auto!

Octavia is ook een mooie auto maar vind ik persoonlijk toch iets minder als een superb en ook als de nieuwe Passat.
Ik heb in de Octavia3 meermaals gereden maar vind de superb fijner rijden.

kansberg

Forumguru
Welke kleur heb je gekozen? Zag laatst een rijimpressie van de nieuwe Passat Variant in een soort 'chocoladebruin,' werkelijk een fantastische kleur. Past goed bij de auto, maar dat vind ik ook van 'Magnetic Brown' bij de Superb.

rickvandevelde

Senior Member
Welke kleur heb je gekozen? Zag laatst een rijimpressie van de nieuwe Passat Variant in een soort 'chocoladebruin,' werkelijk een fantastische kleur. Past goed bij de auto, maar dat vind ik ook van 'Magnetic Brown' bij de Superb.
`Metallic zwart met donkerbruin alcantara/leren bekleding.
Vanuit ons Duitse moederbedrijf wordt de kleur bepaald en krijgt iedereen die een auto besteld de keuze uit zwart of zwart (was voorheen zilvergrijs)

kansberg

Forumguru
Poeh... een hele mooie combinatie :jaja: En ik hoop met houtafwerking op het dash, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, dus subjectief :bloos:

CDK

Forumguru
gefeliciteerd met de aanschaf van de Passat, sterkte met wachten en alvast veel plezier met deze mooie wagen toegewenst!

jalex_h

Forumguru
Mooie wagen, staat ook hoog boven op mijn lijstje als opvolger voor de huidige Superb.
Wel een vraagje. Je hebt het over april 2015. is dat omdat dan je huidige contract af loopt of is de wachtlijst al zo ver opgelopen?

Bovenaan Onderaan