Afscheid Skoda Octavia Combi 1.6i uit 2006 met LPG.

Gisteren was dan toch echt de dag dat ik mijn Skoda Octavia Combi uit 2006 heb ingeruild. Heb altijd heerlijk gereden met de Skoda. Weinig problemen gehad, maar het moest er toch eens van komen. Met de respectabele kilometerstand van 354640 heb ik hem ingeruild voordat er echte dure kosten aankomen. Toch wel een raar gevoel als je overstapt op een ander merk terwijl ik 2 Skoda's zonder problemen hebt gehad. Gelukkig blijf ik in de VAG familie. Heb nu een Seat Altea Xl uit 2007 met Lpg gekocht. Met dezelfde motor als de Skoda die ik had. Weet dat die betrouwbaar zijn. Bedankt voor alle reacties die ik op mijn vragen heb gehad. Ik kom af en toe nog wel even neuzen op dit forum. Bedankt allemaal. Nog wat foto's van mijn Skoda.

Bijlagen

• DSC03665.jpg
    DSC03665.jpg
    110,5 KB · Weergaven: 42
  • DSC03669.jpg
    DSC03669.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 45
  • DSC03668.jpg
    DSC03668.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 51
  • DSC03667.jpg
    DSC03667.jpg
    124,6 KB · Weergaven: 43
  • auto2.jpg
    auto2.jpg
    106,3 KB · Weergaven: 37
Dat dubbele gevoel kan ik me best iets bij voorstellen. Hoeveel km heb je zelf gereden van de 354640km?

Heb er zelf in 2,5 jaar tijd 190000 km bij gereden. En hij liep nog steeds netjes. Alleen het inhouden op Lpg na dan. Bijna geen olieverbruik met zo'n kilometerstand. Vind het knap,hoor. Vr.Gr.Henk.

The bone collector

Senior Member
Interieur zag (ziet) er nog perfect uit voor zo een kometerstand. Zou hem met spijt in het hart inruilen, maar als je zoveel km's per jaar maakt zal dit wel de verstandigste keuze zijn, eeuwig gaan ze ook niet mee. Ik denk wel dat Seat een vrij vergelijkbaar merk is tegenwoordig, waarschijnlijk zal je niet voor verassingen komen te staan.

Veel plezier met de nieuwe wagen!

turboturbo

Forumguru
Toen ik mijn auto uitzocht op internet, viel me al op dat de km-stand niet veel van een prijs af of bij deed. Vooral bouwjaar maakte verschil uit in prijs, en al dan niet kleine schade(s). Ik kon voor hetzelfde geld nl. een zelfde Fabia kopen met extra 50dKm of 100dKm, een minder luxe uitvoering en vuiler interieur. Best wel vreemd, toch? Wel vroeg men bijna allemaal dezelfde prijs (4500,-) voor een Fabia uit hetzelfde bouwjaar. Ik heb dus gewoon de 'beste' uitgekozen, en eentje waar ik een goed gevoel bij had.
Uiteindelijk zou ik denk ik altijd proberen particulier mijn auto te verkopen. Dan krijg je volgens mij altijd een betere prijs (want de garage moet ook nog marge maken op jouw ingeruilde auto) en kun je misschien wat meer korting bedingen bij je nieuwe auto.

Ik zat er ook al aan te denken om hem particulier te verkopen, maar dan heb je al die rompeslomp aan de deur. Misschien wel meerdere mensen. Komen misschien nog wel terug ook als er iets stuk gaat. Ik heb voor de Skoda 3000 Euro terug gehad. Niet veel natuurlijk. Die auto die ik bij hun gekocht heb was ook goedkoop. Dus dan kan ik ook niet de hoofdprijs verwachten. Weet in ieder geval dat de volgende eigenaar er veel plezier aan zal beleven, ook al heeft hij veel gelopen.

The bone collector

Senior Member
Inderdaad, particulier krijg je er waarschijnlijk altijd iets meer van dan bij inruil, maar even veel als de garage zou je waarschijnlijk niet krijgen hoor. De koper weet ook dat hij gemakkelijker naar een garage terug kan als er een defect zou zijn. Hij krijgt misschien ook wel wat garantie. En dan zit jij niet met de rompslomp en eventuele klachten.

Hangt er maar van af hoeveel inruil je krijgt. Twee jaar geleden er aan gedacht mijn Felicia in te ruilen voor een Avensis van 3 jaar oud omdat het echt een mooie aanbieding was. Ik kreeg toen voor mijn 11 jaar oude Felicia met 220.000km, 1700 euro aangeboden van de garage. Ik heb hem uiteindelijk niet ingeruild, maar had hem voor dat bedrag niet particulier probleren verkopen hoor. Ik verkoop hem trouwens nooit van mijn leven meer, alleen al het volkje dat er op af zou komen :-).

turboturbo

Forumguru
... De koper weet ook dat hij gemakkelijker naar een garage terug kan als er een defect zou zijn. Hij krijgt misschien ook wel wat garantie. En dan zit jij niet met de rompslomp en eventuele klachten.
Tja, misschien heb je wel gelijk. Ik heb uiteindelijk ook geen enkele garantie gekregen (want particulier gekocht) Maar dat wist ik gewoon. En ik wist dat ik een auto kocht met weinig risico. Ik zou een eventuele koper voor mijn auto in de toekomst dat ook gewoon duidelijk maken: 'garantie tot de deur'. Je hebt wel gelijk dat er vast een hoop bandenschoppers op je auto af komen. Ach ja, ik zie tegen die tijd wel weer. Het is mij in ieder geval niet tegen gevallen om particulier te kopen, en de enkelingen die ik ken die dat ook hebben gedaan, ook niet. Andersom, van familie en kennissen die bij een garage kochten, kan ik een paar hoofdstukjes over schrijven. Ach, 't is maar net wat je prettig vind, en wat het je mag 'kosten'. Het gemak en snelheid van inruilen bij een garage mag dan ook best wat kosten.

Ik denk wel, als jij die auto particulier had verkocht, had je er best 4.500 ~ 5.000 voor kunnen vangen. Met een beetje rompslomp :)

Bovenaan Onderaan