AFSCHEID met buikpijn, mijn Super Superb is weg

Krijg ik spijt van de inruil van mijn Superb tegen een V70?

• Ja

Stemmen: 14 48,3%
  • Een beetje

Stemmen: 5 17,2%
  • Nee

Stemmen: 8 27,6%
  • Anders, namelijk..........

Stemmen: 2 6,9%

• Totaal aantal stemmers
    29

RayDelft

Forumguru
Beste lezers,
Eigenlijk durf ik het jullie niet te zeggen; van mijn Super Superb 2.0 TSI Élégance Businessline , DSG , met ongeveer alle opties, heb ik afscheid genomen. Ik heb zelfs geen Skoda meer, mijn mooie 55-TXG-1 staat bij een handelaar,en daarmee is er een afscheid van het merk en ook van jullie, die zo ongeveer als mijn vrienden zijn gaan aanvoelen.

Het Skodaforum
Er zit een lang verhaal aan vast, en ik begin met dit forum, de mods en de mensen die hier regelmatig posten en die ik voor een deel ook al eens ontmoet heb. Ik ga jullie missen. Ik bezoek een aantal comunities op internet, maar geen een loopt zo gesmeerd en zo vriendelijk als het Skodaforum. Het respect voor elkaar is groot en dat geldt ook voor de wil elkaar te informeren en te helpen. Hulde daarvoor. Jullie hebben me destijds geholpen toen ik nog moest kiezen en ook daarna heb ik veel prettige contacten via dít medium gehad. DANK!

Oude liefde
Ik ben bezweken voor een oude liefde. Deels uit nostalgische gevoelens. Was het heimwee, een poging weer 10 jaar terug in de tijd te kunnen? is het een midlife crisis? Ik weet het niet. Had ik immers hier nog niet zo lang geleden hier nog laten weten mijn Superb niet in te zullen ruilen ookal is de gebruikelijke vier jaar verstreken? Was is niet tot het laatste moment heel erg tevreden? Waarom heb ik net dan gedaan?
Het zit zo: voordat ik de Superb kocht, had ik een Espace IV en daarvoor 3 x een V70. Onlangs ging ik met een collega mee die twijfelde tussen een V70 en een Renault Talisman, en aldus werd mij duidelijk dat de V70 die eigenlijk al bejaard is, uit productie is gegaan. Volvo heeft de gewoonte een model uit te zwaaien door een laatste editie op de markt te brengen die afgeladen is met opties , tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Ik vond het wel jammer, zo,n icoon die na jaren voorgoed van net toneel gaat verdwijnen, en ik vond hem wel mooi, de donkerblauwe Polar Plus die men op voorraad had, met glazen dakje, geventileerde stoelen en een soundsysteem en heel veel meer, zoals ook een app. op m'n telefoon waarmee ik de auto op afstand kan koelen of verwarmen enz. Enz. En toen de verkoper die mij nog kende van vroeger een prima aanbod deed om me terug te winnen, begon mijn rotsvaste relatie met mijn Skoda toch wat wankel te worden. Enfin, zo is het gekomen. De Volvo heb ik nu een week, heel luxe, heel premium allemaal, ik heb geen spijt, maar het knaagt wel. Ik kom er nog wel eens vergelijkend op terug.

M'n Skoda nu op internet in de verkoop
Dagelijks checkte ik de diverse sites om te zien waar hij zou opduiken en vandaag vond ik hem.
Een autobedrijf in Cappele aan de IJssel heeft hem in de verkoop, met heel veel foto's erbij, mooi gepoetst en zo te zien met nieuwe nummerplaten. Ook via autoscout24 kon ik hem vinden, en als ik dat zo zie staan, geloof me of niet, krijg ik toch een wat wee gevoel in m'n maag. Een auto is toch emotie voor veel mannen, in elk geval wel voor mij.

Skoda en de markt
Mijn nu in de verkoop staande Superb was in 2012 beslist zeer aantrekkelijk geprijsd . Het was op de 6 cilinder van @Corne de kluijver na de duurste die er was. De nog verkrijgbare accessoires die er niet standaard opzaten bestelde ik nog bij, zoals een panormadak en automatisch inparkeren. Ik voorspelde al dat die prijzen omhoog zouden vliegen zodra Skoda van zijn toen nog matige imago af zou zijn. Had Skoda toen nog een Lada achting imago, nu is dat wel anders en dat zie je aan de prijs. Hoewel de Superb qua ruimte nog altijd ongeëvenaard is, is hij als je hem aangekleed wilt hebben stijf aan de prijs geworden en niet zo heel veel goedkoper is dan de concurrentie. De mijne was in 2012 47.000 euro, dat is niet niks, maar nu heb je hem daar niet meer voor in die uitvoering . Mijn zeer luxe V70 nu, kost in elk geval duidelijk minder dan mijn Superb in 2012, en tja, dan krijgt zelfs Skoda concurrentie. Zo is het gekomen.

Uit het oog, uit het hart?
Zeg ik nu mijn account hier op? NEE! Ik zal jullie blijven volgen, zoals ik ook Skoda zal blijven volgen. Zeg nooit, nooit. Bij Volvo ging ik weg, en kwam ik terug, en wellicht ben ik hier bij leven en welzijn ook gewoon weer terug met een Skoda. En die collega, die mij mee nam naar de Volvodealer, en eigenlijk " schuldig " is, die kocht een Talisman.

Nogmaals dank, en jullie zien me over niet te lange tijd terug met een vergelijkend onderzoek.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van de V70! Gewoon een mooie no-nonsense auto met een strak interieur en mega fijne stoelen.
Hopelijk wil je binnenkort een wat uitgebreider verslag doen van de rijervaringen met je Volvo want de posts van jou zijn echt smakelijk om te lezen

Rosinfield

† In Memoriam
Gefeliciteerd! Spijt zul je denk ik niet krijgen dankzij het onvolprezen mentale mechanisme van cognitieve dissonantie reductie ;)

Tuulster

Forumguru
Heb je plaatjes van je V70? Altijd een aantrekkelijke wagen gevonden. Jouw uitvoering klinkt erg goed.......
Veel plezier er mee en uiteraard van harte welkom hier.

Ps. mooi sukje tekst!:thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Leuk weer eens wat van je te lezen Ray. Ik ben wel benieuwd hoe je een V70 gaat beleven nu je ook jarenlange Superb ervaring hebt. Mijn broer heeft alleen deze eeuw al een tiental V70's en 850 versleten, en volgens mij is zelf de tel kwijt geraakt. Naar mijn mening zijn de verschillen tussen een S2 en een V70 vooral deze:
- Volvo stoelen zijn goed, maar wel veel 'vlakker', waardoor tengere mensen in een bocht het lastig kunnen vinden om hun plek te blijven zitten.
- als een echte Volvo heeft een V70 toch wat meer moeite met een snel genomen bocht (hoewel een goede coureur 'm heel snel door een bocht kan sturen)
- brandstofverbruik van een V70 zal toch een stuk hoger zijn

Ik ben benieuwd hoe jij het straks ervaart. Ik weet dat je al V70 ervaring hebt, maar ik denk dat je het met de Superb ervaring toch net weer even anders ervaart, doordat je een breder gerichte refenrentie hebt. In elk geval veel plezier met de V70.

BBO

Senior Member
Van een Superb II elegance 1.9TDI heb ik de overstap gemaakt in 2013 (dus nog V70 met analoge tellers, wel met vast GPS scherm) naar een Volvo V70 D3 Summum Automaat. Ik heb de V70 altijd een mooi model gevonden. En ik vond een Volvo meer uitstraling had als eens Skoda.

Ik heb wel een testrit gedaan van een 2 tal uur met een V70. Maar ik had vrij snel spijt dat ik mijn Superb heb laten staan voor de Volvo. De Volvo heeft zeker zijn kwaliteiten. Maar ik reed veel liever met de Superb en ondanks dat een V70 zeker geen kleine wagen is miste ik toch de ruimte van de Skoda.

Toen midden vorig jaar de nieuwe Superb is gelanceerd kon ik mezelf niet meer houden. En om eerlijk te zijn, ik heb er nog geen seconde spijt van.

Ik wens je veel succes met je Volvo want het blijft een lel van een wagen!

error404

Senior Member
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Een prachtige wagen waar je vast veel plezier van zult hebben. Een jaar geleden heb ik mijn Volvo (s60) ingeruild voor een Superb. De ruimte in een Superb, met name op de achterbank perfect maar verder vind ik (persoonlijk) de Volvo net iets meer auto. Sober/ingetogen maar toch chique. Stevig en solide. Het voordeel van een lang lopend model is dat de kinderziektes er wel uit zijn. Veel plezier met je nieuwe bolide!

Ridley

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe auto @RayDelft, mooie deal gemaakt. Leuk ook hoe je telkens weer zo mooi de sfeer op dit forum weet neer te pennen

RayDelft

Forumguru
- als een echte Volvo heeft een V70 toch wat meer moeite met een snel genomen bocht - brandstofverbruik van een V70 zal toch een stuk hoger zijn [/QUOTE zei:
Ik kom er uitgebreid op terug, en van die bochten klopt. Dat komt vooral omdat de Volvo zo ongeveer volkomen gevoelloos stuurt. Je weet niet wat er gebeurt onder je wielen dus ben ik geneigd het rustiger aan te doen omdat ik niet echt durf. Overigens is de nieuwste generatie V70 wel anders dan de vorige twee versies. Brandstof is juist belangrijk minder. Die nieuwe 2 liter T4 motor valt in dat opzicht nogal mee. Zojuist een rit achter de rug naar Haarlem en we, rustig aan gedaan, n die rit was 6,4 l op 100. De gemiddelde van de huidige tank is 8.2 l. Ik denk dus gemiddeld wel wat minder nodig te hebben . Zoals gezegd, ik kom erop terug. Wel vind ik de Xenon minder tov de Skoda ontdekte ik zojuist.

Eemspoort

Forumguru
Ik help je hopen dat je er niet al te veel spijt van gaat krijgen. Volvo is op zich niks mis mee. Maar het zal nooit een Superb II worden. :D

Rosinfield

† In Memoriam
Nee andersom ook niet; dat zou wat zijn wanneer je zo de ene auto in de andere kon veranderen. 's-nachts even de transformation app instellen en laten draaien en voila; de volgende ochtend heb je een andere auto. Ideaal om uiteindelijk tot de juiste keuze te komen. Een gat in de markt!

RayDelft

Forumguru
Nee andersom ook niet; dat zou wat zijn wanneer je zo de ene auto in de andere kon veranderen. 's-nachts even de transformation app instellen en laten draaien en voila; de volgende ochtend heb je een andere auto. Ideaal om uiteindelijk tot de juiste keuze te komen. Een gat in de markt!

Menigeen zou bij die mogelijkheid toch eerst bij zijn eigen vrouw beginnen.

Bovenaan Onderaan