AFS storing na verwisselen velgen

remcodevries

Nieuw lid
Beste kenners,

Vandaag heb ik mijn winterwielen vervangen door het zomersetje. Na het vervangen kreeg ik een AFS storing. Ik heb begrepen dat deze geregeld wordt door twee sensoren, 1 linksvoor en 1 linksachter. Ik heb vervolgens de sensoren bekeken. Bij het opkrikken zag ik wel dat de achtersensor naar mijn mening wat onder spanning kwam te staan.

Ik heb de lampen getest en de hoogteregeling werkt idd niet meer. De lampen staan ook niet goed in lijn meer.

Ik heb zelf het idee dat het niet helemaal goed is gegaan met 1 van de sensoren of dat deze nu mss een reset moeten hebben.

Heeft iemand enig idee?

b.v.d.

Gr. Remco

Arjann

Forumguru
Van het opkrikken van de auto gaat een hoogtesensor in prinipe niet kapot. Zou gewoon toeval zijn dan. Zitten de stangetjes nog wel om de kogelgewrichten? Zo ja, denk dat er niks anders op zit dan om de auto uit te laten lezen.

remcodevries

Nieuw lid
Arjan,

Bedankt voor je reactie.

Onder het motto opgeven is geen optie. Ik heb de achtersensor bekeken. Bleek dat het bovenste kogelgewricht vastgeroest zat. Ik heb deze weer gangbaar gemaakt en ingevet. De storing blijft nu uit. Wel zag ik dat de lampen wel beter staan nu, maar nog niet bewegen als ze aangaan, wat hij normaal wel doet. Moet hij dan alsnog gerest worden, doordat er een storing is geweest?

Arjann

Forumguru
Tja, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mogelijk is de basisafstelling weg, wat inhoudt dat deze weer opnieuw ingeleerd moet worden.

CDK

Forumguru
In maxidot zit een licht en zicht reset mogelijkheid (bij mij tenminste) dus dat zou ik eerst even proberen :jaja:

JeroenHamann

Forumguru
Deze hoogteregeling kan ook vast gaan zitten door vuil etc (vooral achter) ik heb dit laatste keer goed schoongemaakt en gesmeerd zodat de kogeltje weer wat beter konden bewegen

Bovenaan Onderaan