Of er is een defect ...Lees even mee;
Ik ben in verschillende wagens meerdere keren de Grossglockner Alpenstrasse over geweest, maar als je daar je remmen verkloot, moet je het toch echter jezelf en je rijkunsten zoeken…!!!
En JA, een 1.5 TSI geeft minder afremmend vermogen als je het vergelijkt met een 528-er BMW.
@Captain Hook : wat zou die hellingshoeksensor precies moeten doen?
@Peter-036 : zeilfunctie werkt alleen bij zuivere vrijloop; zodra er afgeremd moet worden op de motor, koppelt de bak weer.
Ook geprobeerd2 weken geleden bij sterke afdalingen veelal de cruise control gebruikt. Mijn belevenis is dat die dan op de motor afremt en zo nu en dan even stevig remt met de remmen en niet continue.
Ik hoor graag anderen hun ervaring en kennis.
Normaliter schakelt een DSG steeds naar een hogere versnelling als je harder gaat rijden. Om het toerental een beetje beperkt te houden.@Captain Hook : wat zou die hellingshoeksensor precies moeten doen?
Ik zeg niks, ik zeg niks...Ik ben in verschillende wagens meerdere keren de Grossglockner Alpenstrasse over geweest, maar als je daar je remmen verkloot, moet je het toch echter jezelf en je rijkunsten zoeken…!!!
Oké. Zo had ik wel begrepen, destijds vanuit de Skoda garage.Een hellingshoeksensor die je versnellingsbak stuurt / afremmend vermogen benut............dat heeft VAG niet.
Als er een defect is aan je versnellingsbak of motor gaat er toch echt wel een geel of rood lampje branden op je dashboardOf er is een defect ...
Vorig jaar kreeg ik tijdens het afdalen op een bergpas de melding "afdaling herkend, rem heet, moterrem gebruiken!" op het display van de Caddy. Er zit dus toch een soort software op die afdalingen herkend. Vind het raar dat deze niet bij Skoda er op zou zitten? Het is toch allemaal van de VAG groep. Ik was trouwens vol op de moterrem aan het afremmen (handbak) maar moest steeds bij remmen voor een voor ligger die duidelijk niet gewend was om op berg wegen te rijden.Een hellingshoeksensor die je versnellingsbak stuurt / afremmend vermogen benut............dat heeft VAG niet.
Nee hoor; die info kun je gewoon uit het motormanagement halen…En daarvoor heb je dus een functionerende hellingshoeksensor nodig...
Dit lijkt me zeer vreemd dat jij op je Caddy een dergelijke melding hebt gehad. Er zitten niet eens temperatuursensoren bij de remmen van je CaddyVorig jaar kreeg ik tijdens het afdalen op een bergpas de melding "afdaling herkend, rem heet, moterrem gebruiken!" op het display van de Caddy. Er zit dus toch een soort software op die afdalingen herkend. Vind het raar dat deze niet bij Skoda er op zou zitten?
Dan was ik daarmee in verwarring.Zo’n sensor dient alleen maar bij functies als Hill Descent Control.