Afmetingen Fabia

jkb

Lid
Mijn garage is erg smal. Daarom een Fabia uit 2003 gekocht. breedte 161 cm zonder de spiegels. Sommige automerken geven alleen spoorbreedte aan, andere exclusief spiegels en soms incl spiegels. De Fabia combi heeft veel beenruimte en veel bagagevolume. Achterin 3 zitplaatsen, wel krap. Eigenlijk kan ik geen vergelijkbare smalle auto vinden. De nieuwere types Fabia Combi gaan alweer richting 173 cm breedte. Heeft iemand nog andere suggesties? (merk, type, afmetingen). Er zijn natuurlijk wel heel kleine stadauto's, maar die zoek ik niet.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@jkb ik heb niet voor je gezocht, maar ik heb de Fab combi 1, 2 en 3 gehad.
De 2 was ook smal maar alle auto's werden steeds breder. En met hetzelfde probleem als jij , de garage leek steeds meer te krimpen net als de parkeervakken en inritten.
Ik denk dan ook dat een alternatief vinden wel bijna onmogelijk zal zijn.

Grtsss
 

fanSkoda-VW

Donateur
@jkb destijds was het enige alternatief (na heel veel nadenken) de Renault Clio Estate
lengte4.267 mm
breedte1.732 mm
hoogte1.445 mm

Maar die was ook al breder. Maar of die opgave met spiegels is dat weet ik zo niet.

grtss
 
Ik zou gaan voor een fiat500 of een abarth. Super klein, comfortabel en zeker aan te raden! Ik heb zelf een Abarth 695 gehad maar een uitbreiding van het gezin moest ik helaas een grotere auto aanschaffen.
 
Fabia 1 uit het laatste jaar (2007?) kopen met lage km stand niet een optie? Anders misschien een Skoda rapid spaceback iets voor je? Die is 1.71cm breed.
 
Bovenaan Onderaan