afleveren

Dan the man

Nieuw lid
Avond,

Vandaag is mijn nieuwe Octavia bij de dealer aangekomen (1,4 TSI DSG business line elegance - 17 inch Pallas).

Waar moet ik op letten bij de aflevering ?
Moet ik nog wat extra's vragen /laten instellen (corner functie/hij-jack / verbandtrommel / gevarendriehoek / spiegels inklapbaar / comming home leaving hom / etc.)

AUB advies is nl mijn eerste Skoda

Bedankt

Danny
 

hemi24

Forumguru
Beste service is dat de dealer je niet de DVD laat aanschaffen, maar even de laatste versie voor je installeerd op de harde schijf...

Voor de handige functies: laat de verkoper de tijd nemen om je de zaken even goed door te nemen: maxidot (boordcomputer); telefoon koppelen; etc.

Om misverstanden uit de wereld te helpen: Xenon met AFS kan in combinatie met cornering functie van de mistlampen én dagrijverlichting geprogrammeerd worden. (wordt door enkele dealers nog steeds hardnekkig ontkent voor de Elegance Businessline).
 

Danman

Lid
Hey, goede vragen, heb ik ook.
Ik verwacht mijn Octavia in de maand juni.
Mij is niet duidelijk hoe het nou zit met de corner functie, daytime driving lights en het laten verwijderen van het oerlelijke greenline badge.
Zijn de functies nou standaard geactiveerd of niet?
Kan de badge gewoon verwijderd worden, of had dit bij bestelling af fabriek geregeld moeten worden?

Bedankt! Daan.
 

Dan the man

Nieuw lid
opgelegde letters nummerbord / geen dealer stickers/nummerbord/geen type aanduiding dat heb ik wel laten doen / aangeleverde Parrot inbouwen / vragen om alarm certificaatdat heb ik wel al gevraagd. Nu nog de "finetuning" met jullie ervaring
 

hemi24

Forumguru
Oh ja, en in geval van 17": Géén Bridgestone Potenza accepteren, al helemaal niet als je de auto particulier koopt!!!

Maar de reden daarvoor kun je elder op dit forum vinden: extreem veel last van cuppen!
 

Constant

Erelid
Nummerplaten laten vastnagelen of vastkitten (even van te voren bellen!), doen ze meestal gratis. Tegen diefstal, want sommige lieden vinden andermans nummerplaten hardstikke nuttig om gratis te tanken en/of straffeloos langs flitspalen te scheuren........

En gelijk banden stevig op spanning zetten (richting max belading, zie tankdop). Nieuwe banden verliezen snel spanning al na 1 of 2 weken, snap nog steeds niet waarom dealers de banden met de minimaal toegestane spanning afleveren. Na een week zijn ze vaak al te zacht.

Kijken of je de volle danwel halfvolle tank brandstof meekrijgt (vol of halfvol, dat staat in het aankoopcontract).

vragen om alarm certificaat
De stickers op je ramen zijn nog belangrijker! Let op dat je die stickers ook hebt gekregen.

het oerlelijke greenline badge.
Arrrggghhh..........Greenliners :1884: Waar je op moet letten? Niet onnodig lang linksrijden beneden de maximum snelheid :grin:
 

hemi24

Forumguru
Arrrggghhh..........Greenliners :1884: Waar je op moet letten? Niet onnodig lang linksrijden beneden de maximum snelheid :grin:

Misschien is het een goed plan om de vluchtstrook standaard open te stellen voor alle rijders in de categorie 14 en 20% bijtelling?!? Kan de rest ongestoord links doorrijden... ;)

Een zogenaamde geitenwollensokkenbaan zeg maar :winkie:
 

Constant

Erelid
Reservelampenset, compleetheid van de noodset, ruitentikkers.....

De getekende offerte meenemen is altijd handig als je er opties hebt bijbesteld.

Sommige kopers vinden het vervelend om zelf kritisch naar eventuele lakschade te kijken of kijken er snel overheen, dan neem je een kritische vriend met goede ogen mee. Kun je zelf gezellig een bak koffie drinken met de dealer.

En ik zou gelijk een litertje van de juiste motorolie erbij kopen.

En je krijgt bij een Greenliner gratis één paar geitenwollensokken....
 

Hetzer

Forumguru
:ot:

Misschien is het een goed plan om de vluchtstrook standaard open te stellen voor alle rijders in de categorie 14 en 20% bijtelling?!? Kan de rest ongestoord links doorrijden... ;)
Een zogenaamde geitenwollensokkenbaan zeg maar :winkie:

100 punten :D, na geen bpm, geen mrb ook geen files meer voor ons!!!!!!!!!!!!!!!


maar weer even on/topic, misschien kun je nog een lakstifje meekrijgen bij de dealer..
 

Danman

Lid
En je krijgt bij een Greenliner gratis één paar geitenwollensokken....

Das mooi, heb ik tenminste warme voeten als ik voorbij scheur om m'n 1800 intruder :rockon:

Maarruh, on topic: kan die greenline badge zelf verwijderd worden? of blijven er dan gaten achter?
Bedankt!
 

Constant

Erelid
Badge verwijderen is vakwerk, met een fohn verwarmen etc. want dan wordt de lijm zacht. Anders ruk je gelijk een deel van de lak mee.

Zelf proberen lijkt me niet handig (als je net zo onhandig bent als mij), bij de dealer hebben ze vrijwel zeker ervaring met dit soort verzoeken. Met een beetje geluk doen ze het gratis als je het voor aflevering vraagt.
 

lock

Actief lid
Bij mij is het in de offerte opgenomen, geen type aanduiding. Of dit in de fabriek gebeurt of bij de dealer zal mij niet veel uitmaken.
Verder krijg ik de navi west-europa geladen op de Columbus.
voor 0.00 euro volgens offerte :)
 

quorumz

Actief lid
hoefde bij mij niet op de offerte, tdi wordt er gelijk afgehaald wanneer ik hem kom ophalen:)
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is de optie "zonder typeaanduiding" 0,00 euro.
Zou ik wel voor kiezen: wat niet gemonteerd wordt in de fabriek kan ook geen beschadiging opleveren bij verwijdering!
 
Bovenaan Onderaan