Afleverdatum nieuwe OCTAVIA Hatchback blijft onbekend

henry1st

Nieuw lid
Op 2 december 2020 het ik een nieuwe witte OCTAVIA Hatchback - Business Edition Plus - 1.5 TSI m-HEV 110 kW 150 pk 7 versnellingen DSG besteld. Ik hoor maar niets van de afleverdatum. Bij de bestelling werd mij verteld dat de auto deze week zou worden afgeleverd, maar op dit moment is de afleverdatum nog steeds niet bekend. De dealer kan mij zelfs geen informatie verstrekken wanneer de auto gebouwd gaat worden.

Weet iemand misschien iets meer? Wat houdt een aflevering tegen? En wat zijn de levertijden nu? BVD!
 

Alpha

Donateur
Beetje vreemd. Betreft dit een Nederlandse bestelling? Mijn dealer had toegang tot het plansysteem van Pon en kon daar, hoewel nog vaag en onzeker, een voorlopige productieweek zien en een definitieve.

Let wel op dat er momenteel een flink chip tekort heerst en sommige fabrieken langzamer draaien of tijdelijk helemaal even stil staan.
 

henry1st

Nieuw lid
Dank, ja het betreft een Nederlandse bestelling. De laatste keer dat mijn dealer keek (vorige week) was de geplande aflevering week 14 (1e week april), maar er is nog steeds géén definitieve stand van zaken. De bestelling staat nog steeds open bij de dealer, helaas. Ja, van de chips zag ik vorige week iets over op het journaal. Hop maar dat het niet nog langer gaat duren...
 

Herre

Senior Member
En niet alleen een tekort aan chips. Ook accu’s zijn schaars zag ik ergens. En volledig electrische auto’s krijgen voorrang
 

henry1st

Nieuw lid
Dank, dat laatste - van die accu's - wist ik nog niet, maar lees ik net ook in de krant. Mijn auto is een 'mild hybrid' dus dan speelt die accu dus ook mee. Nou ja, hopelijk duurt het niet al te lang meer.
 
Bovenaan Onderaan