Afgeplakte merkemblemen en type plaatjes...

De Stip

Forumguru
Ik heb de afgelopen weken met enige regelmaat een hoop kilometers op de Duitse Autobahn gereden en daar viel mij het volgende op.
Op duidelijk herkenbare en populaire auto's, zie je dat ze tegenwoordig niet de type plaatjes eraf halen en zo, maar dat ze deze mee wrappen. Heel apart, want het ziet er eigenlijk niet uit. Ze wrappen hele gedeeltes van de auto en ziet er best apart en soms cool uit. Maar deze variant had ik nog niet eerder gezien en vind het er persoonlijk ok niet uitzien.
En o ja, het zijn geen test auto's of vermomde auto's. Maar gewoon van consumenten.
Het betrof met name Opels, Mercedessen, Volkswagens enz.

Ook op ggogle vind ik hier niets over. Apart....
 

CDK

Forumguru
ik heb het hier in NL ook al een paar keer gezien, vind het er écht niet uit zien!
blijkbaar zijn de bestuurders van deze voertuigen niet trots op het merk van het betreffende voertuig ;)

greetz Corné
 

Wilko

Senior Member
Waarom zou je trots moeten zijn op een merk waar je nou toevallig in rijdt?
Ik vind dat net zoiets als nationalisme of racisme: alsof het ras of jouw natie jou ineens tot iets bijzonders maakt.
Een auto van een bepaald merk of model kunnen betalen maakt het merk toch nog niet tot iets waar je trots op moet zijn?
Als het aan mij lag (en er niet van die lelijke holtes achter bleven) dan gingen alle merkgerelateerde emblemen en letters meteen van de auto af.

Ik rijd Skoda omdat ze een goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden, niet omdat ik trots ben op het merk. Ik zie dan ook niet in waarom ik reclame zou moeten maken voor Skoda, in een blik op de weg dat ik nota bene zelf betaald heb (het is immers niet alsof je geld krijgt voor het maken van die reclame).
 

EdK

Forumguru
Wel Wilko als ik jouw tekst zo lees dan reden we nu nog allemaal in een T-Ford in de gekozen kleur zwart van alle kleuren zwart in de folder :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wilko

Senior Member
Wel Wilko als ik jouw tekst zo lees dan reden we nu nog allemaal in een T-Ford in de gekozen kleur zwart van alle kleuren zwart in de folder :)

Ik vind zwart niet zo praktisch, maar ik heb inderdaad nog nooit naar de kleur van de door mij gereden auto's gekeken. Tegen de dealer: "Van de goedkoopste kleuren graag degene waar je het vuil het minst goed op ziet."

Overigens zie ik niet waarom het niet tonen van merk/modelemblemen een grote verscheidenheid aan merken en modellen zou moeten beperken.
 

CDK

Forumguru
@Wilko, zo is iedereen dus anders, ik had het ook anders kunnen omschrijven, dat degenen die alle merk gerelateerde emblemen verwijderen zich schamen voor de auto of het merk waar ze mee rijden ;)
ik ben geen nationalist en geen racist, maar ik ben trots dat in Nederlander ben en ben ook trots op mijn Skoda en ik heb er lak aan dat een BMW of een Audi rijder wellicht op mijn auto neer kijkt want Skoda blijft voor velen de underdog, nogmaals..., ik ben er blij mee en trots op! :)

greetz Corné
 

De Stip

Forumguru
Beetje zinloze discussie begint nu te starten, maar a la. Het betreft overigens geen auto's van niet autoliefhebbers, integendeel. Het zijn vaak behoorlijk strakke bakken, die van alle denkbare accessoires voorzien zijn.
Vaak hebben die Duitsers wat afwijkende autobeelden. Zo vinden ze het daar ook leuk om van die mini wieltjes onder hun extreem verlaagde auto te doen.
 

Hetzer

Forumguru
@Supersjors, Het is alweer sinds 9 maanden geleden dat ik Duitsland geweest ben, het was me toen niet opgevallen, maar ik zal er de komende zomer op gaan letten.
Kan het niet zo zijn dat ze gewoon de achterkant wrappen om schades te voorkomen, maar het zonde vinden om eerst alle logo's te verwijderen ??

@Wilko, persoonlijk vind ik het een beetje ver gaan, als je "trots" heid gevoel over je auto vergelijkt met nationalisme, rasicme lees discriminatie :( . Ik kan toch wel zeggen dat ik erg trots ben op Skoda, deze trots, voorkeur, merkentrouw en mss wel liefde voor "mijn" automerk heeft natuurlijk niets met discriminatie te maken. Dit staat immers voor het ander behandelen van mensen of groepen op basis van kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politiek, religieuze, leeftijd, handicap, sekse, seksuele geaardheid etc, etc.....:shifty:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wilko

Senior Member
Hetzer zei:
@Wilko, persoonlijk vind ik het een beetje ver gaan, als je "trots" heid gevoel over je auto vergelijkt met nationalisme, racisme lees discriminatie :( . Ik kan toch wel zeggen dat ik erg trots ben op Skoda, deze trots, voorkeur, merkentrouw en mss wel liefde voor "mijn" automerk heeft natuurlijk niets met discriminatie te maken. Dit staat immers voor het ander behandelen van mensen of groepen op basis van kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politiek, religieuze, leeftijd, handicap, sekse, seksuele geaardheid etc, etc.....:shifty:

NB: Ik had het in mijn reactie hierboven bewust niet over discriminatie maar over racisme en nationalisme.

Dat zijn beiden, net als trotsheid op een merk, volgens mij gevallen van een emotie die vooral gebaseerd lijkt te zijn op iets wel zijn of hebben (huidskleur of nationaliteit) dat anderen niet zijn of hebben.

Je hebt het in je stukje herhaaldelijk over discriminatie, en dat speelt natuurlijk wel een rol in het "anders dan anderen" zijn of willen zijn. Ik begrijp (ook als socioloog) heel goed de neiging van mensen om zich van anderen te onderscheiden en om onderdeel van een clan (land, volk, voetbalclub, groep automerkrijders etc.) te willen zijn. Ik snap de behoefte maar ik ziehet positieve aan die emotie niet.

Trots zijn op iets dat je door hard werken bereikt heb vind ik logisch. Blij zijn met iets dat je leven comfortabeler maakt en dat jij je kunt permitteren snap ik ook wel. Dat je slim genoeg bent om je niet door de marketing een nog grotere loer te laten draaien en daarentegen iets met een betere prijs-kwaliteitverhouding te kopen dan anderen (bijv Golf vs Octavia) is ook iets waar je blij mee kunt zijn. Trots zijn op het bezitten van een voorwerp dat je tot onderdeel maakt van een groep mensen die toevallig allemaal min of meer hetzelfde voorwerp bezitten gaat echter boven mijn pet.
 

Hetzer

Forumguru
@Wilko, Ik snap jouw redenatie , maar racisme, is discriminatie op ras, dit heeft imho niets te maken met je voorliefde voor automerk... ik blijf het dus een te heftige woordkeuze vinden in dit topic :confused: , dit is het laatste wat ik er over wil zeggen

@Supersjors

Bedoel je dit??, zoals bij deze Mercedes

17zo6h.jpg


vind dit niet zo heel erg verkeerd staan ??
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wilko

Senior Member
In ieder geval trots genoeg van de bezitting om jezelf ook lid te maken van dezelfde groep mensen op een forum?

Heeft niks met trots over die auto zijn te maken, maar alles met praktische zaken over mijn auto leren (heel veel kennis en hele nuttige tips hier bij de bezoekers!) en o.a. enkele dealers (zowel positief als negatief) in de spotlight willen zetten.
 

Noord26

Forumguru
De opzet is toch van elk forum direct gerelateerd aan een bepaald merk dat men er vanuit kan/mag gaan dat degene een minimale passie of voorkeur voor dat bepaalde merk heeft. Als u er echt helemaal niets voor zou voelen had u nooit de drang gehad om uzelf hier aan te melden. Praktische zaken over VAG-technieken en reviews over dealers zijn legio andere algemene sites voor te vinden zonder dat je aan het Skoda logo/merk gebonden bent. Autoweek, autovisie, autotelegraaf, etc.

Geef het maar toe: u houd ook van uw Skoda! :sneaky: Het is geen schande om dat toe te geven. :sneaky: In ieder geval voldoende om merk specifiek uzelf aan te melden toch?

@ Hetzer: sommigen draven wel erg door met hun plasti-dip hoor..
 

Wilko

Senior Member
Noord26 zei:
De opzet is toch van elk forum direct gerelateerd aan een bepaald merk dat men er vanuit kan/mag gaan dat degene een minimale passie of voorkeur voor dat bepaalde merk heeft. Als u er echt helemaal niets voor zou voelen had u nooit de drang gehad om uzelf hier aan te melden. Praktische zaken over VAG-technieken en reviews over dealers zijn legio andere algemene sites voor te vinden zonder dat je aan het Skoda logo/merk gebonden bent. Autoweek, autovisie, autotelegraaf, etc.

Geef het maar toe: u houd ook van uw Skoda! :sneaky: Het is geen schande om dat toe te geven. :sneaky: In ieder geval voldoende om merk specifiek uzelf aan te melden toch?

Ik ben op een reeks van fora actief, maar ik deel de mening niet dat je een minimale passie voor dergelijke producten of merken moet hebben. Sterker nog, in sommige gevallen (zoals bij mijn Canon camera) is het echt een haat-liefde verhouding met het merk. Het is dat er geen goed en betaalbaar alternatief bestaat en het teveel kost om alles dat merkgerelateerd is door een ander merk te vervangen, maar dat speelt al wel een tijd door mijn hoofd. Het is een stuk gereedschap dat een bepaalde functie heeft, waarvan ik graag tot in detail weet hoe het werkt en wat ik er eventueel aan kan verbeteren om mijn ervaring ermee positiever te maken, maar voor mij niet meer dan dat. Ik ben daarvan net zoals bij mijn auto zeker geen fanboy. Ik ben daarvoor veel te kritisch. :-)

Ik ben wel degelijk gepassioneerd voor een aantal zaken (hobbies, sporten e.d.) en ik heb zeker een voorkeur voor Skoda (maar die is na deze laatste aanschaf wel flink verminderd: ik kijk voor een vervanger in de toekomst, voor het eerst na 5 Octavia's I en II, ook zeker weer buiten het merk Skoda). Om echter te stellen dat die voorkeur (gebaseerd op een hele nuchtere prijs-kwaliteitverhouding en tot deze O2 een bovengemiddelde betrouwbaarheid van de gereden Octavia's) een "houden van" is gaat me veel te ver. Sterker nog, ik vind de meeste Skoda auto's qua vormgeving niet mooi, maar dat is net zoals de kleur een factor aan auto's die mij binnen de overwegingen voor een aanschaf niet voldoende boeit.

Waar nogal wat mensen gepassioneerd kunnen raken van een auto en de aankoop een emotionele keuze lijkt te zijn is het bij mij een hele nuchtere afweging. Geniet dus vooral van je passie maar ik vrees dat ik die niet deel. :-)
 

Noord26

Forumguru
Wij delen dezelfde passie hoor. Wij (vriendin en ikzelf) hebben al 8 merken hier gehad de afgelopen 10 jaar qua auto's. En wat betreft camera's kan ik niet om de oude Minolta lenzen icm een moderne Sony body heen. :)
 

djmshell

Senior Member
Ben blij ik niet doordraaf met plastidip.. van de week wel het logo van seat van de buurman nog gedipt
 
Bovenaan Onderaan