Afdekkapje cilinderslot met uitsparing voor sleutel

Sinds een week ben ik de trotse bestuurder van een lekker aangeklede Octavia Greenline (lease). Lekker aangekleed betekent ook dat de auto voorzien is van KESSY. Ik ben nieuw op dit forum maar heb ondanks een paar dagen zoeken op dit forum nog geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Omdat ik een fervent windsurfer ben, heb ik uitgezocht of het mogelijk is om de auto af te sluiten met een noodsleutel en dat kon. Op die manier kan ik de normale sleutel in de auto laten en de auto op slot doen als ik ga surfen. Het enige nadeel daarvan is dat ik steeds het afdekkapje van het cilinderslot moet verwijderen (en er later weer op moet klikken. Deed ik vroeger ook met Passat) Nu heeft zo'n afdekkapje natuurlijk niet het eeuwige leven (Ik surf zo'n 100 keer per jaar). En een nieuwe auto rijden zonder afdekkapje op het cilinderslot is ook geen porem. Nu vertelt de dealer mij dat een los afdekkapje wel te verkrijgen is, maar dat deze nog apart in de kleur (cappucino beige) moet worden gespoten door de dealer. Dus dat zou een duur kapje worden.

Nu kon ik bij mijn vorige leaseauto (Megane) een los afdekkapje krijgen waar al een uitsparing zat voor de portiersleutel. Deze werd van een andere Renault (ander type en uitvoering) gehaald en bleek universeel te zijn. Volgens mijn dealer is dat bij Skoda niet mogelijk en is zo'n kapje niet te bestellen. Nu zie ik echter het volgende plaatje in de handleiding (zie bijlage). Op het plaatje is een dergelijk afkapje met uitsparing voor de sleutel wel afgebeeld.

Kortom, iemand enig idee?
 

Bijlagen

  • B5E-0024.jpg
    B5E-0024.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 180

kansberg

Forumguru
Is zelf fabriceren geen optie... door er een gat in te boren t.h.v. het slot en eventueel dit afwerken met een net randje... Ik weet niet precies hoe zo'n kapje er aan de binnenzijde uitziet en of dit technisch gezien kan, ik heb het weliswaar ook op de Sup maar heb het er nog nooit af gehad. Het is dan ook maar een idee....
 
Dank voor de supersnelle reactie Joske! :thumbsup: Was al bang dat ik zelf gaten moest gaan boren. Heb er over nagedacht Kansberg. Maar het is niet de mooiste oplossing en ik ben bang dat er water in kan blijven zitten.
 
Ik ga zo'n sleutelkapje gebruiken als ik aan het duiken ben. Ik heb een sleutel zonder elektronica na laten maken en die gaat dan mee onderwater. Skoda Den Haag (Scheveningen) gaat voor mij zo'n sleutelkapje bestellen en spuiten in de juiste kleur. Kosten ongeveer 50 euries maar dan heb je het ook netjes. Een gat boren in het huidige kapje gaat niet werken, de sleutel is niet zo lang! Zodra die erop zit maak ik wel een foto en die zal ik hier plaatsen.

Bedankt voor het doorgeven van het artikelnummer, ze wisten gelijk waar het om ging. D.m.v. je kenteken weten ze ook de juiste kleurcode.
 
Ziet er erg fraai uit. Een aanrader indien je een niet elektronische sleutel wilt gebruiken. Kapje los 10,45 ex btw en spuiten 25 ex btw bij de Skoda dealer (Autobedrijf Duindam Den Haag BV). Binnen 1 week binnen en gespoten.
 

Bijlagen

  • kap.jpg
    kap.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 113
  • kap met sleutel.jpg
    kap met sleutel.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 106
Bovenaan Onderaan