afdekkap ruitenwissers

Hallo,

Ik wil de afdekkap van mijn ruitenwissers verwijderen maar heb hier wat moeite mee.
Als ik de ruitenwisserbladen het rubber verwijder zou ik de kappen er zo af moeten kunnen halen maar dit wil niet echt mee werken. is er iets dat ik vergeet of verkeerd doe?

Haynes heeft het over dat er bij de oude modellen mogelijk nog ergens een schroef zit maar waar die zit wordt niet vertelt en ik zie ook nergens schroeven zitten maar die kappen zitten muur en muur vast..

Wie o Wie kan mij helpen.

Gr. Deimos Phobos
 
Ik zag net het volgende op problemcar.nl maar dan voor een golf 4.
werkt dit bij de octavia ook zo??

"eerst ruitewisser armen eraf.
interieurfilter kap weg halen.
voorzichtig met je vingers tussen de ruit en plaat doen en los trekken.
lukt dit niet dan warm makemn met de fuhn ; maar met dit weer moet het lukken."

gr
 

purk

Senior Member
heen en weer bewegen met de wisserarm wil vaak wel lukken, maar pas op ze willen ook wel eens afbreken. heb je misschien niet iemand met een trekkertje dan weet je zeker dat alles heel blijft.
 
de Ruitenwissers zelf waren het probleem niet :D.
Het ging mij om de kappen daaronder. Maar het is gelukt.
Als je vanuit het midden begint en je pakt eerst de bovenliggende trek je ze er zo vanaf.

tnx anyway.

Ik heb het ruitenwisser mechaniek vervangen door een nieuwe. En voor degene die het willen weten, Koste me €55.- en ze doen het weer als een zonnetje.

gr.
 

Gieliovd

Forumguru
Wat was er eigenlijk mis mee? Piepen, kraken, niet meer werken?

Mijn vorige auto die begon vaak te piepen na een tijdje, zo hard dat de radio 20 tikken harder moest.
 
idd piepen en niet werken.

Als ik ff wd40 had gespoten werkte het weer ff.
Vandaag had ik eindelijk de tijd om er eens iets aan te doen.
Gelukkig maar want gister avond kwam de vrouw met de mededeling dat ze het helemaal niet meer deden.

Nu doen ze het in iedergeval weer helemaal goed.

gr.
 
Bovenaan Onderaan