Afbladderende lak velgen 18 inch Antares

Tom D

Actief lid
Sinds een week of drie rijd ik met plezier in mijn nieuwe Superb. Vandaag een grote wasbeurt gedaan en de velgen goed schoongemaakt met water en een doekje. Rechtsachter is lak van de velg af, en dat komt zeker niet omdat ik iets geraakt heb want de velg zelf is zonder beschadigingen.

Hebben meer mensen hier last van? Ik weet nog dat ik ooit een Mazda 6 heb gehad met hetzelfde probleem, waarvan toen onder garantie 4 velgen zijn vervangen zonder morren omdat het bij Mazda een probleem bij een bepaalde serie velgen bleek.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen bij hun Antares velgen. IMG_1708.jpg IMG_1709.jpg
 

hemi24

Forumguru
Misschien heb jij niets geraakt, maar het lijkt erop dat er wel iets de velg geraakt heeft...
 

Tom D

Actief lid
@hemi24: dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als er al een steen o.i.d. tegen de velg zou zijn gekomen, dan moet er in de velg zelf ook een beschadiging zitten onder de laklaag, en dat is niet het geval. Het is me bij aflevering niet opgevallen, maar dan kan natuurlijk want als het wiel 180 graden gedraaid is, dan zie je het niet.

Ik wacht ff af of het erger wordt, en dan kan ik altijd de dealer nog vragen om raad (en een nieuwe velg:jaja:)
 

Japanese Power

Donateur
Het subtiele beschadigingsrandje wat ik zie lijkt me afkomstig van het bandenapparaat wat heel licht de velg heeft geraakt, maar dan nog mag de lak er niet op deze manier afbladderen. Dit is slecht voorwerk / spuitwerk. Niet te lang mee blijven rijden en snel melden.
 

EdK

Forumguru
Lijkt er op dat links van de grote plek ook al sporen zijn van dat de lak gaat loslaten !?
Maar zie je nu de primerlaag of al echt de blank aluminium ?
Maar zou zeker al meteen melden bij dealer en als links het inderdaad begint los te laten dan nu niet thuis gaan pulken maar samen doen met de dealer zodat hij zelf kan zien dat de laklaag niet goed hecht op en primer
 

Tom D

Actief lid
Dank allemaal, jullie reacties bevestigen wat ik al dacht en wat ik ooit al heb meegemaakt, iets met de primerlaag en de hechting van de lak op die primer. Onder de afgebladderde lak zie je namelijk geen aluminium, maar grijze primer.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

DieselTDi

Forumguru
Heeft snel angstig naar zijn velgen gekeken en concludeerde..... Zie geen zak, ze zijn zwart, moet ze wassen.. Dus zodra ik weer een keer een wasstraat tegen kom, zal ik t ook eens nakijken bij mij
 
Bovenaan Onderaan