Adviezen/suggesties newbie Citigo?

Doremi

Lid
Heeft iemand tips, trucs, suggesties, adviezen, do's en don't's, voor een newbie Citigo?.... Tnx

Altos

Banned
Wat wil je weten? Tis gewoon een auto lijkt me...originele armsteun en los schermpje vind ik handig en prettig, voor de auto die het is voldoet de auto prima. Ik ga volgende maand over op een Fabia 3 maar da's vooral qua ruimte en ik kan niet wennen aan een 3 cilinder.

Arnout84

Senior Member
Wat wil je weten? Tis gewoon een auto lijkt me...originele armsteun en los schermpje vind ik handig en prettig, voor de auto die het is voldoet de auto prima. Ik ga volgende maand over op een Fabia 3 maar da's vooral qua ruimte en ik kan niet wennen aan een 3 cilinder.

De armsteun is een must, de Maps and More ook. Wel beetje het luxere model nemen, anders wordt het wel erg karig met de opties vind ik

Philos

Actief lid
Exterieur pakket (de streep) maakt echt een wereld van verschil, wel veel te duur voor een stukkie plakplastic, maar wel mooi.
De rode citigo van mijn vrouw is heel veel mooier als een kale rode.

Arnout84

Senior Member
Exterieur pakket (de streep) maakt echt een wereld van verschil, wel veel te duur voor een stukkie plakplastic, maar wel mooi.
De rode citigo van mijn vrouw is heel veel mooier als een kale rode.

Dan weet je waarom ik toen een "sport" heb genomen ;)

Cordoba

Forumguru
Armsteun is ook wat je zelf prettig vindt. In handgeschakelde auto's van het formaat Citigo/Fabia vind ik een armsteun meestal een onding: opgeklapt zit ie vaak in de weg voor je rechterarm/schouder, neergeklapt is soms de schakelpook minder goed bereikbaar, en de handrem vaak echt slecht bereikbaar. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijke mening/ervaring.

De dubbele bodem in de koffer (accessoire) vinden de meeste wel heel prettig/praktisch. Verder is een dicht dashboardkastje wel een stuk prettiger.

Ik heb een elegance uitvoering, gefoliede achterruiten , cruise control is erg prettig, dubbele laadvloer kofferbak, beide voorstoelen in hoogte verstelbaar. Ik weet niet of xenon verlichting een optie is, anders had ik die ook nog gekozen ;)

Arnout84

Senior Member
Ik heb een sport (is een ambtion) dus ik heb een paar chromen zaken niet zoals deurhendels en ik heb geen elektrische spiegels (boeiend)

Ik weet even niet zo de pakketten uit m'n hoofd maar vanaf de Ambition wordt het echt een auto. Alles eronder is vaak plastic en kaal en moet je dik betalen voor opties zoals M+M voorbereiding en airco. Een duurder model nemen scheelt dan niet zoveel als een kale met meer opties.

Xenon is niet vanaf fabriek leverbaar maar kun je zelf wel regelen (met de goede lampen, anders veel strooilicht!)

Arnout84

Senior Member
En wat er niet op zit kun je vaak achteraf nog in laten bouwen (zoals cruise control) en audio plus, dubbele laadvloer etc

Philos

Actief lid
Volgens mij heeft TS een Edition plus besteld, die heeft sunset (getinte achterruiten), cruise control, extra speakers en M&F voorbereiding, de move and fun zou ik zeker doen. Mijn vrouw is er erg blij mee.
Vooral de mogelijkheid om bijvoorbeeld spotify vanaf je telefoon te streamen is wel een uitkomst.
Ik heb voor haar sunnyboy's er in gezet, als je de auto in de zon zet merk je dat verschil heel erg, en het maakt de achterruiten vanaf buiten (met sunset) echt "dicht", je kunt van buiten naar binnen niet meer zien dat er iemand achterin zit, en dat geeft de auto ook wel een stoere look.
Je kunt ze met korting kopen ergens, als je interesse hebt, met een code van het VW forum.

Ik ga even zoeken of ik fotootje kan vinden

Joske

Forumguru
heb het gevonden @Philos :thumbsup:
alleen vind ik de mogelijkheid niet om de kortingscode in te geven? Of moet je die bij opmerkingen ingeven? Er zit sowieso al 10% op de Sonniboys nu, dus misschien is dat de reden?

Philos

Actief lid
heb het gevonden @Philos :thumbsup:
alleen vind ik de mogelijkheid niet om de kortingscode in te geven? Of moet je die bij opmerkingen ingeven? Er zit sowieso al 10% op de Sonniboys nu, dus misschien is dat de reden?
Vreemd, ik heb nog geen 2 maanden geleden besteld met code. Ik zal eens een mailtje sturen, ik moet namelijk nog voor de 03 hebben....

Altos

Banned
Overigens heb ik een move & fun (voor skoda, seat en vw hetzelfde) te koop omdat mijn auto eruit gaat, iemand hier interesse? Via pb lijkt me het handigst.
(1,5 jaar oud, nieuwstaat, Garmin)

rhaak1991

Forumguru
@Doremi uitstekende keus. Goed uitgerust & Move&Fun gaat je wel bevallen. Deze kan je via Fresh van Navigon (via de PC) ook nog een keer gratis updaten (kaarten, OS updates zijn gratis).

Neem alleen niet dat reality 3D vieuw pakket van 20 euro voor M&F. Ik heb het wel maar heb er nog niks van gemerkt.... € 20,- weggegooid.

Ik wens je alvast heel veel plezier met je nieuwe citigo toe!

Skoda-MAN

Forumguru
[QUOTE="Doremi, post: 559889, member, heb de Edition Plus besteld mét move &fun. Goede keus dus. Volgende week woensdag mag ik hem uitproberen....[/QUOTE]

Helaas gaat de nachtrust vanaf nu drastisch verminderen, veel plezier met je nieuwe auto

Bovenaan Onderaan