Advies voor revisie of vernieuwen

Mariusm

Nieuw lid
Beste leden,

Ik heb een Octavia combi 1.6 (b.j. 2008) waarvan de transmissie los ligt en voor een olie lekkage zorgt.
De garage weet niet of revisie van de versnellingsbak goedkoper is dan hem helemaal vervangen. Ik heb er zelf geen ervaring mee en was benieuwd of iemand hier tips heeft op dat gebied. Ik kan nu prima met de auto rijden maar loop dus kans op het droog rijden van de versnellingsbak.

Het kan aardig in de papier lopen dus ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
 

EdK

Forumguru
Voor die 1200 eurie kun je zelf ook wel wat demontage bedrijven langs bellen of ze wat hebben liggen en dan een garage vinden die de boel er uit en in lepelt....

En stel je even voor in de meet en greet dat word zeer op prijs gesteld door velen actieve leden hier...
 

Desperado

Forumguru
En dan komt er waarschijnlijk nog een nieuwe koppeling bij?
Vaak wordt deze gelijk ook vervangen omdat de bak toch al eraf ligt. Of deze moet nog heel erg goed zijn.
 
Ik vraag mij zelf altijd af, kan het nog uit wat ik er mee wil. Betrekking tot de staat van het voertuig hoeveel km en zeker heel belangrijk hoe lang wil ik er nog mee rijden. Als de lekkage niet veel/erg is dan regelmatig controleren en evt bijvullen.
 
Bovenaan Onderaan