Advies VCDS

Vervolg vraagje:
Het virtual cockpit wat ik gebruik is die met de twee cirkels. Rechts snelheid, links batterij gebruik & toeren.
In het midden blijft dan een optie over. Deze heb ik meestal op rijbereik staat, of op actueel verbruik.

Maar elke keer als ik navigatie gebruik, krijg ik de kaart/navigatie modus in het midden. Ik gebruik eigenlijk alleen maar Flitsmeister/Maps, en ook dan doet die het. Maar ik krijg de route indicatie niet te zien (logischerwijs).
Mijn vraag is of het in te stellen is dat deze middelste view niet verspringt naar de navigatie view. Nu moet ik elke keer weer terug scrollen naar de view die ik wil.

EdK

Forumguru
Ben bang dat je ermee moet leren leven
Voorheen met de maxidot en de pijlen weergave , was (is) het ook zo dat deze auto opgestart worden zodra je een route in de navi zet.
En ja de virtual cockpit zie ik als een luxe maxidot, en ipv dat je de pijlen auto krijgt krijg je dus nu de kaart mode automatisch...

Zelf vind ik het wel prettig de kaart tussen de tellers, dan kan ik het media scherm gebruiken voor andere doeleinden ...

Antera

Donateur
Ik moet je teleurstellen dit heeft geen stand dat het niet kan. Enigste manier is denk ik om de nav functie the deactiveren in het AID.

redriver

Senior Member
Ik gebruik al jaren chinese kabels. Maar ik codeer niet, gebruik het alleen om fouten op te sporen en te wissen ! Nog nooit problemen gehad en al meerdere malen profijt.

martijn v o

Forumguru
Dat zou kunnen, en dan heb je wellicht veel geluk gehad. Ik heb er al verschillende mogen herstellen die geen geluk hebben.
Begin in ieder geval altijd met het scannen van de auto en sla deze uitdraaien op, dan kun je makkelijker terug naar de eerste setting als er wat fout gaat. Vaak hebben mensen dit niet en moet je alle instellingen langs lopen en met de PR codes erbij alles uitpuzzelen. Er zitten soms ook verborgen bits in die je dus niet kunt zien. Soms moet de auto zelfs met de fabriek verbinding maken met ODIS om het weer goed te krijgen.

Ik ben uiteraard ook ooit begonnen met zon imitatiekabel, maar je moet dan eigenlijk ook een oude computer hebben die niet op het net zit want zo gauw de kabel een internetverbinding ruikt gaat ie updaten en dan doet hij het niet meer.
En het handigste is dat je met de computer en een internetverbinding ook de foutcodes kunt opsporen bij bv Gerrit Speek.
Dus na het bestellen van mijn derde kabel ben ik over gegaan naar origineel en dan krijg je ook ondersteuning van Ross-Tech en dat is ook fijn, dat heb ik ook al een paar keer nodig gehad. Daarnaast heb ik ook ODB-eleven-pro voor het unlocken van SFD.

Mijn advies voor zoiets is eigenlijk altijd, wil je een enkele aanpassing doen of heel sporadisch eens wat resetten, zoek iemand met originele apparatuur. Wil je het vaker gebruiken en ook anderen helpen koop dan de originele apparatuur.

Antera

Donateur
Je bent altijd welkom om te herstellen je zal de eerste niet zijn. Zo ook voor OBD11 :-)

Ik werk al vanaf dag 1 met originele kabels van o.a VCDS,VCP en officiële licentie van ODIS

Bovenaan Onderaan