Advies van ervaren Skoda gebruikers

MacMarcel

Nieuw lid
Ik ben op zoek naar een nieuwe lease-auto. Ik rij nu een BMW 330d Exec. en ben dus een beetje verwend, maar ook bijna failliet :-) Mijn oog is gevallen op de Octavia II 2.0tdi DSG. Ik heb er een proefrit mee gemaakt en ben diep onder de indruk qua prijs/kwaliteit verhouding. Eerlijk is eerlijk, het is geen 3 liter 6 cilinder in lijn, maar het scheelt echt veel geld per maand, 300 euro netto onder de streep.
Kortom: ik ga voor de Skoda!
Welke opties kunnen jullie me aanraden? Ik denk zelf aan de volgende opties:
- 17 inch, sportonderstel
- maxidot
- navigatie (of liever later inbouwen?)
- Klein leerpakket + lederen stuur
- Lederen bekleding (na aflevering)
- Sportstoelen (zitten die ok?)
- Metallic lak
- Mijn huidige auto heeft Xenon en bevalt erg goed, hoe is de standaard lichtbundel van de Octavia II?

Lijkt me vol genoeg, maar misschien geen goede keuzes. Graag jullie input! Alvast dank.
 

higgy

Forumguru
- 17 inch, sportonderstel: doen, je bent een BMW gewend.
- maxidot: welnee, niet echt een eis
- navigatie (of liever later inbouwen?): later inbouwen. Bouw een prachtig dubbeldinsysteem aftermarket in en hou nog geld over ook.
- Klein leerpakket + lederen stuur: yep, alleen al voor de grip. Waarom geen vol-leder?
- Lederen bekleding (na aflevering): kan.
- Sportstoelen (zitten die ok?): geen idee.
- Metallic lak: natuurlijk.
- Mijn huidige auto heeft Xenon en bevalt erg goed, hoe is de standaard lichtbundel van de Octavia II? DOEN! Heb ik ook en het geeft een akelige bult licht!
 

pvdven

Nieuw lid
Dit is mijn reactie op jou vraag.

- 17 inch, sportonderstel. - Ik hou van comfort dus ik zou het niet doen.
- maxidot. - Zeker doen, vooral bij de elegance kan je hier mee een aantal zaken, zoals verlichting, zelf instellen
- navigatie (of liever later inbouwen?) - Inbouw af fabriek is erg mooi, let wel op dat je een CD wisselaar nodig hebt.
- Klein leerpakket + lederen stuur. - Klein leer altijd doen. Zeker voor het stuur.
- Lederen bekleding (na aflevering) - Ik heb zelf Duo Ivory (leer/stof) en dit bevalt erg goed.
- Sportstoelen (zitten die ok?) - Geen idee
- Metallic lak Zeker doen, gaat je leasebedrag ook van omlaag
- Mijn huidige auto heeft Xenon en bevalt erg goed, hoe is de standaard lichtbundel van de Octavia II? - Ik vind Xeon onzin en vervelend voor de medeweggebruikers, maar dat is persoonlijk!
 

Dutch4x4

Senior Member
Als je uit een 330d komt, zou ik dat sportonderstel juist wel doen. Bovendien is het helemaal niet zo oncomfortabel, dit sportonderstel. Ik was er in een proefrit erg enthousiast over: comfortabel rechtuit, erg strak door de bocht, met een leuk toefje lift-off overstuur, en dat laatste geeft dan misschien nog iets van de lol terug die je van de BMW gaat missen.

De sportstoelen van de O1 zullen wel niet helemaal hetzelfde zijn als die van de O2, maar die van mij (in de O1) zitten heerlijk. Okee, de gewone stoelen van de O1 geven helemaal geen zijsteun, terwijl die van de O2 nog best aardig zijn, maar toch zou ik het wel weten.
 

Dutch4x4

Senior Member
Heeft je dealer (Schilder?) trouwens geen auto met sportonderstel om in proef te rijden? Dan weet je 't zeker.

Anders kun je altijd nog naar S-Point in Amsterdam (niet zo ver uit de buurt), die heeft er in ieder geval eentje staan.
 
Sportonderstel kan ik uit ervaring aanraden. Prima combinatie.
Sportstoelen zou ik niet weten, maar de standaard stoelen zitten goed.
Maxidot is handig om exta instellingen te kunnen doen en staat wat mooier vind ik.
Xenon is erg prettig.....
 

MacMarcel

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Iemand nog input voor een naderhand in te bouwen navigatie-systeem? In andere forumonderdelen kwam ik iets van Kenwood tegen, maar zie in de folder veel modellen, welke (of ander merk) is aan te raden?
Hebben jullie ervaring met het installeren? Of kan de dealer dit doen? (inderdaad waarschijnlijk Schilder in Alkmaar)
 

higgy

Forumguru
Kenwood NIET doen. Ziet er prachtig uit maar is technisch niet top. Wat wel kan is een Kenwood scherm en (met interface, werkt prima) een VDO C-IQ DVD navigatiesysteem eraan hangen.
De markt van navigatiesystemen is zich momenteel erg aan het veranderen met vooralsnog de grote jongens als winnaars.
Kijk anders eens op je gemak op www.navigatiehelpsite.nl/forum
Daar zitten de kenners (en 1 gek genaamd Higgy) /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Sportstoelen zijn sinds kort leverbaar en deze staan bij Rijnwoud in Rotterdam in de Showroom, dus langs rijden en gaan zitten

succes
MagyarSkoda
 

Wiseguy

Actief lid
Mijn reactie op je vragen:

- 17 inch, sportonderstel. - Heb ik mee gereden in de testrit van de 2.0TDI --> Errug lekker! DOEN! comfort is nog genoeg aanwezig. Verschil met standaard onderstel vond ik zelf zeer gering.

- maxidot. - Zoals hierboven vermeld, zou ik wel doen (heb ik ook besteld) i.v.m. zelf instellen van een aantal zaken.

- navigatie (of liever later inbouwen?) - Heb ik zelf niet nodig i.v.m. TomTom op PDA. Bij testrit mee gereden, maar weergave vind ik tegenvallen (misschien ook omdat ik 3D weergave van TTN3 en 5 gewend ben.

- Klein leerpakket + lederen stuur. - Ook al zelf besteld. Het stuur pakt zoveel fijner vast dan de standaard plastic uitvoering.

- Lederen bekleding (na aflevering) - Bij mij komt er de Dynamic Onyx (via sportpakket) in... de sportstoelen zitten wel errug lekker.
- Sportstoelen (zitten die ok?) - Zie hierboven /forum/images/graemlins/grin.gif

- Metallic lak - Moet bij ons van de leasemaatschappij.

- Mijn huidige auto heeft Xenon en bevalt erg goed, hoe is de standaard lichtbundel van de Octavia II? - de standaard geeft al een bult met licht en ik vind zelf Xenon dan nogal duur. Ik heb het niet genomen, maar kan me voorstellen dat het er op zich wel strak uit ziet.
 

ericb

Actief lid
Ik heb de sportstoelen 2 weken terug ongezien besteld. Naar aanleiding van het voorlaatste bericht even wezen kijken bij mijn dealer in de Meern, die had net een exemplaar in de showroom met het nieuwe pakket. Ik heb de stoelen alleen stilstaand uitgeprobeerd, iets meer zijwaartse steun, iets dieper, de rugleuning loopt iets hoger door(een beetje om de hoofdsteunen heen) de bekleding is van perforaties voorzien, ik weet niet hoe degelijk dat is, dat moet nog blijken in de praktijk. Het stuur is iets kleiner dan het standaard stuur.
 
17 inch wielen geven meer bandengeluiden door. Ik heb er vanmorgen mee gereden en het viel duidelijk op in vergelijking met standaard banden. Het went natuurlijk wel.
groet
Passat
 
Bovenaan Onderaan