Advies motorblok

bartvw

Forumguru
Zoals het er nu uit ziet word de RS deze week verkocht maar moet er wat anders komen.
Als je gaat puzzelen en kijkt wat je kan kopen voor je geld kom ik geregeld een Skoda tegen.
Wat ik zelf fijn vind dat het dan een Vag produkt blijft.
We kijken naar ongeveer bouwjaar 2015 maar welk motorblok kan je het best nemen.
Het word voor 85 procent een handbak wie kan mij advies geven bij voorbaat dank :bloemen:
Ter idee dit vind ik een leuke auto.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/fabia/38890791

https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/fabia/37870442


Grt Bart
 
Laatst bewerkt:
Als je vanaf een 200pk RS komt en terug gaat naar een 1.2 liter blok met 90-105 pk dan zal dat flink wennen zijn. Als dat geen probleem is voor je dan kun je prima hiermee uit de voeten. Ik heb hiervoor een Toledo gereden 6bak handgeschakeld met een 105pk 1.2, liep gemiddeld 1:16.

Nu een O3 1.4 dsg. Doet een beetje tussen de 1:14 en 1:15. Wel 140pk.

Als je toch vermogen wilt houden zou ik naar 1.4 liter modellen kijken. Alhoewel een Fabia met 1.4tsi je niet veel ziet.
 

Mettes

Forumguru
Hallo @bartvw .
Ga je de RS vervangen door een Fabia ?
Wij hebben sinds januari een Fabia Monte Carlo met 1.0 TSI (110hp), als 2de wagen.
Dit wagentje Rijdt echt wel goed maar is absoluut niet te vergelijken met de RS.
Nu is de power van een RS slechts zelden inzetbaar in onze lage landen, maar toch mis ik de kracht wanneer ik met de Fabia op weg ben.
Ook is de geluidsisolatie wel wat minder tov de Octavia.
Wij hebben gekozen voor een DSG-versie en op zich is dit een goede combinatie.
Voor de rest een prima wagentje
 

V-Strom

Actief lid
Ga eens op zoek naar een Fabia III 1.2 4 cil. 110 pk met 6 handbak.
Wij hebben er ook een en bevalt uitermate goed.
Je geeft met deze auto toch menigeen het nakijken met een sprintje.:yeehaa:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ook ik ben uitermate tevreden met mijn FIII 1.0, gechipt (140 pk) en dsg aangepast. Met het aangepaste onderstel is het echt een heerlijke vlot rijdende auto. Zonder de dsg aanpassing vond ik het niet te doen bij dit motortje, tenzij je uit arren moeder constant in S gaat rijden waarin dan weer onnodig lang wordt doorgetrokken bij wat flink gas.
 

bartvw

Forumguru
@Mettes aankomende donderdag is de overdracht doet wel een beetje pijn maar wist waar ik aan begon.
Voor wat betreft de Fabia vind ik echt wel een leuk alternatief, maar helaas ben ik veels te groot.
Als ik mijn stoel goed zet kan er helemaal niemand achter me zitten dus dat word hem niet.
Voor de mensen die advies hebben gegeven thanx :thumbsup:.

Grt Bart
 
Bovenaan Onderaan