2Metertje
Actief lid
Hi Allemaal,
Net terug van de garage met een dilemma.
De Oct geeft een foutmelding met betrekking tot de EGR en een foutmelding met betrekking tot het roetfilter.
Na een diagnoserit door een monteur, met laptop in de auto, bleek dat de EGR verstopt zit en dat het roetfilter pas schoongereden kan worden als de EGR foutmelding is verholpen. Ook merkte hij dat de auto nogal schokt bij het stationair draaien, waardoor hij vermoed dat het tweemassavliegwiel ook op (korte) termijn vervangen zal moeten worden.
De kosten voor het vervangen van de EGR zijn rond de 900,-
Afdoppen en wegschrijven van de EGR zou evt een optie kunnen zijn, maar ik zou niet weten waar ik dat kan laten doen (regio Zoetermeer) en wat de kosten hiervan zijn.
De reparatie van het tweemassavliegwiel werd grof geschat op 2000,-
De Oct heeft nu zo'n 260.000 kilometer gelopen (net ingereden voor een 2.0 diesel) en hij heeft netjes al het onderhoud gehad de afgelopen jaren. Qua inruil moet ik denken aan 3000,-
Opties:
A. Alles uit laten voeren voor de genoemde 2900,- en de handen voor de ogen houden tijdens het pinnen.
B. EGR laten afdoppen en wegschrijven. Vervolgens de auto 'oprijden' tot het tweemassavliegwiel aan de beurt komt.
C. Inruilen voor een alternatief (moet een caravan van 1400kg kunnen trekken).
Ik hoor en zie graag jullie gedachten! Alvast bedankt
Net terug van de garage met een dilemma.
De Oct geeft een foutmelding met betrekking tot de EGR en een foutmelding met betrekking tot het roetfilter.
Na een diagnoserit door een monteur, met laptop in de auto, bleek dat de EGR verstopt zit en dat het roetfilter pas schoongereden kan worden als de EGR foutmelding is verholpen. Ook merkte hij dat de auto nogal schokt bij het stationair draaien, waardoor hij vermoed dat het tweemassavliegwiel ook op (korte) termijn vervangen zal moeten worden.
De kosten voor het vervangen van de EGR zijn rond de 900,-
Afdoppen en wegschrijven van de EGR zou evt een optie kunnen zijn, maar ik zou niet weten waar ik dat kan laten doen (regio Zoetermeer) en wat de kosten hiervan zijn.
De reparatie van het tweemassavliegwiel werd grof geschat op 2000,-
De Oct heeft nu zo'n 260.000 kilometer gelopen (net ingereden voor een 2.0 diesel) en hij heeft netjes al het onderhoud gehad de afgelopen jaren. Qua inruil moet ik denken aan 3000,-
Opties:
A. Alles uit laten voeren voor de genoemde 2900,- en de handen voor de ogen houden tijdens het pinnen.
B. EGR laten afdoppen en wegschrijven. Vervolgens de auto 'oprijden' tot het tweemassavliegwiel aan de beurt komt.
C. Inruilen voor een alternatief (moet een caravan van 1400kg kunnen trekken).
Ik hoor en zie graag jullie gedachten! Alvast bedankt