Advies gevraagd

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn schoondochter haar Pandaatje wordt binnenkort geapekaad en dat voorspelt niet veel goeds. Nu zoekt zij naar iets anders voor max €2000. Iemand advies wat betreft een oudere Fabia (welk type bij voorkeur, waar op te letten, enz.). Advies wat betreft andere relatief betrouwbare goedkope tweedehandsjes is uiteraard ook welkom
 

Wouter1

Forumguru
Goede ervaring en herinneringen aan een Renault Twingo.
Relatief simpel, dus kan weinig stuk. Als er iets stuk gaat vallen de kosten wel mee, want onderdelen zijn betaalbaar.
 

oco1979

Forumguru
Goede ervaring en herinneringen aan een Renault Twingo.
Relatief simpel, dus kan weinig stuk. Als er iets stuk gaat vallen de kosten wel mee, want onderdelen zijn betaalbaar.

wel de 1.2 8 klepper nemen,ketting geen distributieriem,die kunnen massa km aan.
Al een paar tegen gekomen van tussen de 200.000km-300.000km.
Zijn ook zonder airco meestal(kan dan niet kapot gaan)
Klassiek onderhoud op tijd en gaan met die :yeah:
 

edero

Forumguru
Mijn wederhelft(:cheer:) rijdt al dik 5 jaar onbezorgd in een Kia Picanto uit 2004. Helaas zijn de 2e-hands prijzen nog steeds niet echt goedkoop te noemen :cry:
 

Noord26

Forumguru
Mijn tip:

Ga lokale garages/slopers langs. Momenteel is het voor bedrijven niet interessant meer op auto's naar de sloop te brengen. Staalprijs ligt dermate laag dat de kosten er niet uit gehaald kunnen worden. Waardoor deze nutteloos bij de bedrijven blijven staan als inruilers. En er zitten altijd wel wat prima auto's tussen. Speerpunt is toch wel meestal Japans als je al een richtlijn aan kunt houden. Toyota Starlet of Yaris?
 

Rallye

Forumguru
Als ik het goed heb was de Starlet die ik ooit gereden heb wel vlot, maar voorzien van trommelremmen en niet van halgeen licht.... Dat zou ik niemend meer aandoen.

Je zou ook een klasse hoger kunnen kijken. Omdat kleine auto's zo gewild zijn, zijn ze ook duurder.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat ze nu op het oog heeft is een Daihatsu Grand Move. Wel rond een ton gelopen, maar dat zegt ook niet alles, denk ik.
Hangt ook af van hoe er mee gereden is en of er netjes onderhoud is gepleegd. Kennelijk raken ze die niet zo makkelijk kwijt, want de APK is er al sinds december 2014 af
 
B

bijbeuner

Opel agila of suzuki wagon r.
Heb me in december een opel agila 1.2 55kw als 2de wagen aangeschaft
bwj. 2001 en 103.000km geen spatje roest aan
Heb hem zelf een grote onderhoudsbeurt gegeven voor nog niet eens 200€.
Verbruikt 2 liter op 100km minder dan men yeti
Totale kostplaatje incl. keuring net geen 1500€
 
Bovenaan Onderaan