Advies gevraagd voor aankoop Superb III 1.6 TDI

Birima

Nieuw lid
Beste Skoda liefhebbers,

Ik heb nog geen Skoda maar heb mijn oog laten vallen op een Superb 1.6 TDI uit 2015 waar ik zelfs vandaag naar zou willen gaan kijken. Ik ben zwaar onder de indruk van alle luxe die er in zit, maar krijg nu toch veel schrik als ik de verhalen lees over problemen met verstuivers/ pompen e.d. Na een en ander hier gelezen te hebben bekruipt mij het gevoel als zou ik op hete kolen zitten na de aanschaf van een auto van bijna 12.000 euro met 260.000 op de teller. Op dit moment bezit ik nog een Lancia Delta 2.0 diesel die ik zonder dit soort zorgen zo naar de 400.000 km's rijd en die ervaring heb ik ook met vorige diesels van de Fiat Alfa Lancia groep. Nu ik echter een nieuwe auto nodig heb, is er geen model meer dat aan mijn wensen voldoet. Zie ik nu beren op de weg en rijden er miljoenen 1.6 TDI's moeiteloos naar hoge kilometerstanden of is er terecht reden tot zorg. De auto gaat ingezet worden op lange internationale ritten.

Bij voorbaat dank voor input.
 

hemi24

Forumguru
Ik zou me er niet erg druk om maken, gewoon netjes volgens schema het onderhoud laten uitvoeren en lekker kilometers wegtikken!
 

CDO

Forumguru
er is een topic met de hoogste km stand voor SuperB op het forum. Gezien de kilomterstanden die daar gemeld worden kun je nog wel even vooruit
 

Birima

Nieuw lid
Dank jullie wel voor de input. Ik heb uiteindelijk een Skoda Octavia van 2016 aangeschaft omdat dit ten opzichte van de Superb de meest verstandige keuze was. Van doorslaggevende rol was het feit dat er bij deze auto een garantie van 6 maanden of 15.000 km's zat, en bij de Superb niet, die ook een ton meer op de teller had staan. Het is een luxe uitgevoerde versie met automaat en panoramadak in de kleur moonwhite.
 
Bovenaan Onderaan