[advies gevraagd] GPS Tracker

Goedemorgen allen,

Aankomende zomer gaan we een uitgebreide roadtrip door Italië doen en daarbij ook naar Napels. Napels staat niet bekend als de meest veilige stad van Italië, eerder het tegenovergestelde. Normaal gezien ben ik niet zo bang voor dat soort verhalen ( Ik heb hetzelfde gehoord over Glasgow, topstad! ), maar wil toch een GPS tracker in de auto leggen/installeren aangezien het niet mijn auto is maar die van mijn werkgever.

Nu hoor ik bijvoorbeeld veel over de Apple AirTag, maar volgens mij geeft die alleen signalen af wanneer er een Iphone in de buurt is. Ook zijn er veel die om een bepaalde tijd opgeladen moeten worden.

Heeft iemand tips of trackers die ze zelf in gebruik hebben? Weet iemand waar ik op moet letten bij dit soort producten? Ik hoor het graag!
 

RoelF

Forumguru
Oude iPhone met simkaartje permanent aan de lader in de auto? Kan je hem altijd vinden in find-my-friends. Lijkt me prima haalbaar voor een tijdelijke oplossing.
 

marco_b

Forumguru
Ik heb de Onntrack Portale Pro, deze bevalt prima. 1x per 3 maanden accu laden en auto is via kaart terug te zien. Ook hoe je een rit hebt gereden slaat deze met de bijbehorende snelheid op. mooie is, je hoeft er geen SIM met prepaid kaart in te stoppen. Gegevens opvragen zit bij de koopprijs in.

 

Herzog Jan

Forumguru
Ik heb de Onntrack Portale Pro, deze bevalt prima. 1x per 3 maanden accu laden en auto is via kaart terug te zien. Ook hoe je een rit hebt gereden slaat deze met de bijbehorende snelheid op. mooie is, je hoeft er geen SIM met prepaid kaart in te stoppen. Gegevens opvragen zit bij de koopprijs in.
Dat ziet er wel interessant uit. En handig, dan kan ik 1 tracker gebruiken voor zowel motorfiets als ook de auto.
 

jongetje

Forumguru
Je kunt toch, als je een tiental euro's per jaar betaald, de auto via de skoda app volgen. Waarom wil je een aparte oplossing?

Daarbij, hoe groot is de kans dat je auto wel in Napels gestolen wordt een niet in Nederland? Ga je dan een auto daar huren om hem op te sporen en hem dan terughalen bij die dieven? Als hij gestolen wordt is dat toch een politie en verzekeringskwestie?
 

marco_b

Forumguru
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, een beetje autodief heeft een jammer, vrij goedkoop te regelen op internet, en ook geen rocketscience. Ik kan me nog een hoogleraar elektrotechniek aan de TU Delft herinneren die z'n eerstejaars studenten lang geleden al tijdens z'n eerste college al vertelde dat als ze zo'n ding niet zelf konden maken, ze niet op de TU thuis hoorden. Maar sommigen pakken het dan dermate groots aan dat het toch begint op te vallen: https://trans.info/jammer-ferry-282005

Dus ja, je kunt geluk bij een ongeluk hebben, dat je auto gestolen wordt door een wat minder professionele dief, maar over het algemeen zal een GPS tracker niet heel veel helpen. Dat gezegd hebbende, zijn er geen trackers die zich op andere bronnen dan GPS baseren, GSM masten en zo? Als dat bestaat zou TS misschien meer mee geholpen zijn dan een (goede) GPS tracker.

(GPS jammen is zo eenvoudig juist omdat de GPS signalen heel erg zwak zijn, er is dus maar heel weinig vermogen nodig om dat signaal te verstoren of weg te drukken).
 

philippe bakker

Forumguru
Weenect honden tracker gebruik ik. Ik hang die aan de fiets van mijn zoon voor moest hij gepikt worden dan weet ik hem op de meter. Bij mijn mercedes is die mercedes me app ongelofelijk goed. Daar zit een GPS tracker in die heel goed werkt
 

Tees

Donateur
Als je geen GPS wilt gebruiken, dan zou zo'n Apple Tag een goede optie zijn. Die gebruikt naast GPS namelijk een communicatieprotocol dat met iPhones communiceert op relatief korte afstand (weet even niet meer wat t protocol was). Lijkt me een soort Bluetooth-achtig protocol.
 
Bovenaan Onderaan